توسعه صنعتی باید همگام با معیارهای زیست محیطی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در توسعه صنعتی، ملاحظات زیست محیطی باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام نظری سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه در آئین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک اظهارکرد: توسعه رابطه سالم بین انسان و محیط زیست با یک نگاه حمایتی و حفاظتی به محیط زیست باید پیگیری شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال افزود: مشارکت عموم مردم در تحقق این برنامه بسیار مهم است،

هر ایرانی می‌تواند هر سال سه اصله نهال بکارد تا در طول چهار سال به این هدف مهم برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تصریح کرد: فعالیت‌های انسانی عامل اصلی در موضوع تغییرات اقلیمی است.

وی اضافه کرد: در صورت عدم توجه به ضرورت توسعه درختکاری و گسترش و جنگل‌ها، تغییرات اقلیمی می‌تواند در نزدیک به ۶۰ سال آینده دمای زمین را دو تا سه درجه سانتیگراد افزایش دهد.

نظری با بیان اینکه توسعه صنعتی در هر بخش و زمینه‌ای باید همگام و همراه با محیط‌زیست باشد ادامه داد: همه وظیفه داریم سهم خود را نسبت به طبیعت ادا کنیم و اجرای پویش‌های مختلف مانند بذرکاری، نقش مؤثری در تحقق این مهم دارد.

وی تصریح کرد: انسان‌ها در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست به دلیل زیاده خواهی، توجه نکردن به الزامات و دست‌اندازی به منابع طبیعی در حوزه محیط‌زیست مشکلات زیادی ایجاد کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به ساخت و سازمان در مسیر رودخانه‌ها و قطع درختان گفت: نتیجه این اقدامات مشکلات زیست محیطی است که گیریبان گیر بشر می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید با چشم و گوش بسته در مسیر توسعه صنعتی حرکت کنیم اظهارکرد: حفظ عرصه‌های طبیعی از اهمیت ویژه برخوردار است و دستور رهبر معظم انقلاب در راستای کاشت یک میلیارد نهال باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 692658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.