توزیع سبدهای معیشتی میان نیازمندان استان بوشهر در طرح قرار دوازدهم

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از توزیع بسته‌های تحصیلی به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان استان خبر داد و گفت: سبدهای معیشتی میان نیازمندان استان بوشهر در طرح قرار دوازدهم هر ماه توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، با گرامیداشت هفته وقف یکی از برنامه‌های مهم این معاونت را طرح آرامش بهاری در آستانه عید نوروز اعلام کرد و اظهار داشت: امسال این طرح در ۷۵ بقعه متبرک استان بوشهر اجرا شد.

وی اجرا طرح ضیافت الهی در ۷۰ بقعه متبرک استان بوشهر را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و افزود: در این طرح‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، قرآنی، اعزام روحانی و اطعام اجرا شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر طرح نشاط معنوی ویژه فصل تابستان در بیش از ۳۵ بقعه متبرکه و امامزادگان با همکاری مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: امسال در ایام تعطیلات مدارس، طرح نشاط معنوی در فصل تابستان برای دانش‌آموزان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا شد.

حسینی اجرایی شدن طرح بصیرت عاشورایی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم و صفر با همکاری هیئت‌های مذهبی برنامه‌های مختلف و متنوع اجرا شد.

وی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این برنامه موکب اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با مشارکت کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه راه‌اندازی شد و روزانه به ۱۴ هزار زائر اربعین حسینی در بخش‌های اطعام، اسکان، پذیرایی و دیگر خدمات فرهنگی خدمات عرضه شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همایش یاوران وقف، تجلیل از خادمان وقف، شب شعر، نشست ادبی و خدمات‌رسانی به جامعه هدف را از برنامه‌های هفته وقف اعلام و بیان کرد: اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بسته‌های تحصیلی به ارزش ۳۶۳ میلیون تومان بین نیازمندان در ۲ مرحله توزیع کرده است.

حسینی از اجرایی شدن قرار دوازدهم، در راستای خدمات‌رسانی به نیازمندان گفت: طرح قرار دوازدهم به نام مبارک امام زمان (عج) است که روز دوازدهم هر ماه با مشارکت مهدی یاوران و استفاده از ظرفیت خیرین، موقوفات دارای نیات منطبق و نذورات بقاع متبرک به نیازمندان بسته‌های معیشتی واگذار می‌شود.

وی طرح «قرار دوازدهم» را در راستای ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و محرومیت‌زدایی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ترویج معارف مهدوی، فرهنگ انفاق، نوع دوستی، یاری‌رسانی با همکاری خیران و نیکوکاران به نیازمندان و محرومان کمک می‌شود.


منبع تسنیم

کد خبر 692649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.