ترافیک یاسوج به دلیل نبود مانیتورینگ شهری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نبود مرکز مانیتورینگ در شهر یاسوج یکی از دلایل مهم در ایجاد ترافیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر یاسوج به دلیل بافت قدیمی خیابان‌های مرکز شهر، پارک بی‌قاعده خودروها، نبود پارکینگ و ناکارآمدی و ناتوانی مسئولان مدیریت شهری از ترافیک رنج می‌برد.

از طرفی جمعیت یاسوج هر ساله در حال افزایش است اما شهرداری این شهر تحرکی در قبال حل معضل ترافیکی یاسوج ندارد و سال‌ها است که مردم شهر یاسوج چشم انتظار ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل پارکینگ عمومی در این شهر می‌باشند.

معضلات ترافیکی شهر یاسوج با رشد جمعیت در این شهر روز به روز در حال گسترش است و وعده‌های روی کاغذ مدیران نیز تاکنون گره‌ای از این مشکلات باز نکرده‌است.

سرهنگ جابر پیوست، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم ترافیک در شهر یاسوج، شکل هندسی برخی از میادین نظیر میدان آریوبرزن و میدان جهاد است و شهرداری قول مساعد داده است که شکل هندسی این میادین تغییر و مشکل برطرف شود.

وی به خرابی بعضی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: این مورد را قبول داشته و انتظار داریم این چراغ‌ها تعویض شوند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با بهره‌برداری از پل چهارم بشار و همچنین تکمیل فاز دوم پل سوم بشار حجم زیادی از بار ترافیکی شهر یاسوج کاسته می‌شود.

وی به نبود مرکز مانیتورینگ در شهر یاسوج گریزی زد و گفت: این مرکز در تمام مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ایجاد شده که شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از این مرکز محروم است.

سرهنگ پیوست تصریح کرد: در صورت وجود مرکز مانیتورینگ در شهر یاسوج علاوه بر رصد ترافیک شهر، سرعت شناسایی محل‌های حادثه در شهر نیز بالا می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها متولی راه‌اندازی مراکز مانیتورینگ در شهرها می‌باشند، خاطرنشان کرد: وجود مرکز مانیتورینگ در شهرها به نظارت بر مشکلات ترافیکی و رصد تخلفات رانندگی کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 692633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.