فرهنگ کاشت درخت باید در جامعه نهادینه شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: باید فرهنگ کاشت درخت در جامعه نهادینه شود چرا که یکی از راه های صیانت از محیط زیست کاشت نهال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر اسدی سه شنبه ۱۱ مهرماه در آئین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک اظهارکرد: فضای سبز علاوه بر اینکه به زیبایی شهرها می‌افزاید موجب کاهش آلاینده‌های محیط زیستی شده و فضای نشاط و شادابی ایجاد می‌کند.

وی افزود: توسعه فضای سبز و کاشت درخت از سوی دستگاه‌های اجرایی و نیز اقشار مختلف مردم باید مورد توجه قرار گیرد چراکه لازمه زندگی بانشاط ایجاد فضای سبز و درختکاری است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه اراک شهری صنعتی است، برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و درختکاری در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: توسعه و نگهداری فضای سبز به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست و به مشارکت شهروندان نیاز دارد.

اسدی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد نهال این هدف گذاری تنها با تعامل، همدلی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به صورت نمادین ۱۱۰۰ نهال و بذر در عرصه‌ای در حدود ۴۸۰ هکتار در این محل کاشته می‌شود گفت: امروز نخستین گام در راستای پویش همگانی کاشت یک میلیون نهال و بذر آغاز شد و تا پایان سال این پویش ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: امید می‌رود شهروندان در این پویش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند چرا که توسعه فضای سبز به مشارکت مردم نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همدل و همراه هستند اظهارکرد: در پویش‌های مختلفی این همکاری وجود داشته است و این پویش به صورت همزمان در ۱۲ شهرستان استان مرکزی با حضور فرمانداران و مسئولین محلی در حال انجام است.

کد خبر 692630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.