صدور هشدار زرد هواشناسی تا پایان هفته جاری در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به صدور هشدار زرد از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک محلی، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق نیمه غربی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و با شدت کمتر مرکز استان تا پایان هفته خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی تقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار تا اواخر هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: احتمال طوفان لحظه‌ای و در مناطق مستعد گردوخاک محلی با کاهش دید افقی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از امروز تا روز پنجشنبه شدت ناپایداری‌ها تداوم دارد، در ارتفاعات و مناطق مستعد نیمه شمالی استان احتمال بارش خفیف دور از انتظار نیست.

امینی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شده و تا پایان اواسط وقت پنجشنبه سیزدهم مهرماه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک محلی، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق نیمه غربی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و با شدت کمتر مرکز استان همراه است.

وی اضافه کرد: در این مدت شهرستان‌های اصفهان، شرق اصفهان، داران، فریدونشهر، بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، مبارکه، چادگان، دهاقان، دهق، نجف‌آباد، لنجان، کبوترآباد، سمیرم، مورچه‌خورت، خمینی‌شهر، دولت‌آباد و ورزنه تحت‌تأثیر فعالیت سامانه مذکور خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق غرب و مرکز استان، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، احتمال سقوط از ارتفاع از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است.

وی اظهار کرد: اجتناب از فعالیت در ارتفاعات و اتراق در زیر سازه‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، مدیریت و محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد جاده‌ای و عدم فعالیت کوهنوردی توصیه شده است.

امینی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 692629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.