بیش از ۵۵۹ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان رسید

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: خوشبختانه امسال سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با استقبال بی‌نظیری از سوی هنرمندان روبرو و بیش از ۵۵۹ اثر از جمله فیلم کوتاه و بلند و انیمیشن به ستاد جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید زین‌العابدین، صبح امروز_سه شنبه، یازدهم مهرماه_ در آغاز معنوی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: بسیار خرسندیم که بعد از ۴ سال جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان بازگشت و در این راستا از مدیریت شهری اصفهان نهایت تشکر را دارم که همت کردند تا دوباره بچه‌های اصفهان میزبان این جشنواره باشند.

وی افزود: خوشبختانه امسال سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با استقبال بی‌نظیری از سوی هنرمندان روبرو و بیش از ۵۵۹ اثر از جمله فیلم کوتاه و بلند و انیمیشن به ستاد جشنواره ارسال شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بین فیلم‌سازان خارجی نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و هنرمندان از حدود ۴۰ کشور حدود ۲۰۰ اثر خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شعار این دوره از جشنواره «بچه‌ها به سمت قله» است، به این معنا که امید همه مردم ایران به بچه‌هایی است که آینده سازان این کشور هستند.

در ادامه نیز کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شما خبرنگاران و داوران کودک و نوجوان قرار است در طی یک هفته کل کودکان ایران شاد کنید و امروز در جوار شهدا کسانی که روزی از جان خود گذشتند تا ما امروز با آرامش در این مکان قرار بگیریم این جشنواره را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: دلیل انتخاب شعار این دوره از جشنواره با عنوان «بچه‌ها به سمت قله» این است که آینده‌سازان این کشور شما بچه‌ها هستید که باید چشمتان به فتح قله باشد و با شور و نشاط و امید آینده این کشور را بسازید.

در بخشی دیگر نیز، میثم بکتاشیان اظهار کرد: در جشنواره سی‌وپنجم، حدود ۹٠٠ داور و ۴۵ خبرنگار کودک داریم که این ظرفیت نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بوده اما زحمات دوچندانی نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه خواهش‌مان از خانواده‌ها این است که با توجه به وسعت کار با همدلی و برنامه‌ریزی کار را پیش ببرند، افزود: سینما ساحل و چهارباغ از شنبه تا پنجشنبه فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارد و برنامه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ۹٠٠ داور و ۴۵ خبرنگار تمام فیلم‌ها را ببینند.

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: روز اول جشنواره از صبح برنامه داریم و علیرغم تلاش‌های فراوان نتوانستیم برنامه صبح شنبه را حذف کنیم اما روزهای بعد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بچه‌ها بدون دغدغه به تماشای فیلم بنشینند و هماهنگی‌ها با آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در گروه‌ای تشکیل شده، فیلم‌های آموزشی قرار داده شد تا بچه‌ها با رسانه و سینما آشنا شوند و در ادامه نیز این روند ادامه دارد، ادامه داد: تمام بچه‌ها در گروه‌های ۲٠ تا ۲۵ نفری تقسیم و هر گروه یک مربی و همراه خواهد داشت.

بکتاشیان در خصوص مراسم افتتاحیه جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان گفت: روز جمعه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۹ در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای برنامه افتتاحیه برگزار می‌شود و امکان حضور پدران و مادران در سالن اصلی وجود ندارد.

کد خبر 692624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.