توسعه‌ فضای سبز شاخصی مهم در مدیریت شهری اراک

سرپرست شهرداری اراک گفت: توسعه فضای سبز در این شهر به دلیل وضعیت خاص آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی سه شنبه ۱۱ مهرماه در آئین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شاخص مهم در مدیریت شهری است اظهار کرد: ۴۰ هکتار زمین در منطقه گردنه سیبک اراک زیرپوشش فضای سبز قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت (پویش مردمی بذر کاری) افزود: در راستای افزایش نشاط اجتماعی و در راستای توسعه و تکمیل پروژه گردشگری نورالشهدا، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شده است.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: با توجه به رویکرد اعضای شورا برای توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری این اقدام با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز از درخواست‌های شهروندان اراکی است افزود: رفع آلودگی هوا فقط در توسعه فضای سبز و ارتقای سرانه فضای سبز محقق می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: اجرای بازی‌های هیجانی (تله سیژ) در منطقه گردشگری نور الشهدا در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) کاشت بذر و نهال در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفت و در طرح گردشگری نورالشهدا اراک پویش مردمی کاشت بذر و نهال آغاز شده است.

سرپرست شهرداری اراک تصریح کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهر اراک مقرر شد ۴۰ هکتار زمین در منطقه گردنه سیبک اراک که سال‌ها موضوع کاشت فضای سبز در این نقطه مغفول مانده بود، زیرپوشش فضای سبز قرار گیرد تا معضلات آب و هوایی شهر اراک مرتفع شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شد آب مورد نیاز فضای سبز گردنه سیبک از محل تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر اراک تأمین شود.

کد خبر 692623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.