اعطای نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به پنج دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص)

پنج دانشمند برتر دنیا در آئین اعطای پنجمین جایزه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) از روز جمعه با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان به طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد.

شامگاه دوشنبه در عمارت تاریخی چهلستون و در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و دانشمندان و نخبگان کشورهای اسلامی به انجام رسید، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به پنج دانشمند برتر این رویداد اهدا شد.

سامیا خوری استاد دانشگاه بیروت، در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی با تحقیق بر روی «رویکردهای نوین در بیماری MS» برنده این جایزه بود.

احمد فوزی اسماعیل، استاد دانشگاه علم و فناوری مالزی با کار بر «توسعه کاربردهای فناوری غشا» برگزیده جایزه مصطفی (ص) در حوزه علوم پایه و مهندسی شد.

مورات اویسال از دانشگاه نیویورک در ابوظبی با تحقیق «ارتباطات بی‌سیم نوری» برنده جایزه در حوزه فناوری اطلاعات شد.

احمد حسن، دانشمند مصری دانشگاه کوئینز کانادا با موضوع تحقیق «کاوش مخازن نرم‌افزاری (MSR)» برگزیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه مصطفی (ص) بود.

امید فرخ‌نژاد استاد ایرانی دانشگاه هاروارد نیز با تحقیق بر روی «طراحی، توسعه و ارزیابی بالینی داروهای نوین بر پایه نانوذرات پلیمری» جایزه مصطفی (ص) را در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی از آن خود کرد که به همراه دیگر برگزیدگان این رویداد، جایزه خود را از مسئولان حاضر در برنامه دریافت کردند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

کد خبر 692566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.