فرهنگ‌سازی صحیح برای استفاده بهینه از خودروهای شخصی انجام شود

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سراهای شهرداری، سازمان صدا و سیما و راهنمایی و رانندگی می‌تواند در کاهش بار ترافیکی شهر مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _ دوشنبه دهم مهرماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز اساسی‌ترین مشکل ترافیک شهر ارومیه، فرهنگ غلط استفاده از وسایل نقلیه است.‌

وی افزود: استفاده صحیح از حمل و نقل عمومی شهری می‌تواند بار ترافیکی شهر ارومیه را کاهش دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بار سنگین ترافیک شهر ارومیه و کاهش آن باید فرهنگ‌سازی صحیح استفاده بهینه از خودروهای اداری و شخصی هم از سوی دستگاه‌های دولتی و هم از سوی رسانه ملی و مطبوعات انجام گیرد.

نوروزی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری، سازمان صدا و سیما و راهنمایی و رانندگی می‌تواند در کاهش بار ترافیکی شهر مؤثر باشد.

وی با اشاره به نگاه تخصصی به طرح تردد زوج و فرد خودروها، گفت: برای اینکه بخواهیم میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی را کاهش و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بهینه سازی کنیم باید به طرح زوج و فرد معابر شهری نگاه ویژه‌ای شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: مدیریت شهری و دستگاه‌های دخیل در حل مشکل ترافیک ضمن ارائه راهکارهای اساسی برای کاهش آن باید به دنبال عملی نمودن راهکارها نیز باشند.

کد خبر 692564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.