مدیران کهگیلویه و بویراحمد از هنر حمایت کنند

کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی گفت: مدیران استان اگر از هنر حمایت نمی‌کنند و هنردوست نیستند، با هنر دشمنی نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا دانش‌پژوه شامگاه دوشنبه، دهم مهرماه، در آئین تجلیل از فعالان سینمایی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آثار هنری در طول سال‌های بعد از رنسانس حکم ایمان را برای جامعه داشته است، هنرمندان با این آثار شرایط جامعه را تغییر دادند و وضعیت جامعه را دگرگون کردند.

وی افزود: چند روز پیش آقای وزیر در این سالن از عملکرد آقای درخشان بسیار راضی بود و شاهد ماجرا هم اثر بوسه آقای وزیر روی پیشانی وی است.

این کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی، گفت: ما به عنوان هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد واقفیم که مدیران در این استان نه تنها هنر را نمی‌شناسند بلکه با هنر دشمن‌اند، هنرمندان تمام آثار و فعالیت‌های ذهنی خودشان را روی دیوار می‌زنند و در کتاب‌ها چاپ می‌کنند ولی آیا مدیران شما حاضرند یک روز یک دوربین فیلمبرداری تمام اعمال و رفتار آن‌ها را چاپ و تکثیر کند.

وی تصریح کرد: استاد قطب‌الدین صادقی فرمودند؛ دنیا پشیزی برای دردهای ما ارزش قائل نیست، ولی وقتی راهی برای تسکین دردها پیدا کردیم ما را ستایش می‌کند، هنر راه تسکین دردهای کنونی و دردهای ماقبل ما است، هنر مسیر آینده ما را روشن می‌کند.

دانش پژوه خاطرنشان کرد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند لطفاً دشمنی نکنند.

در ادامه عبدالهی از مستندسازان استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خوشحالیم که در آینده نزدیک سینماهایی در استان راه‌اندازی می‌شود و هنر سینما رونق می‌گیرد.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ و پرداختن به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و برون‌دادهای حقیقی و واقعی استان خیلی عقب است.

این مستندساز کهگیلویه و بویراحمدی تصریح کرد: همین استان فارس، خوزستان، اصفهان، در همسایگی ما از نظر پیشرفت فرهنگی چقدر با ما متفاوت هستند، ولی ما هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم، و مطالبه‌گرهای خوبی هم نبودیم.

عبدالهی تصریح کرد: تاریخ و هویت منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۲۸ قرن وجود داشته، در چند مجموعه مستند گوشه‌ای از این اعتبار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد را بیان کردیم و در داخل و خارج از کشور بازخورد خیلی خوبی داشت، اما جایگاه ما الان کجاست؟ به دلیل نبود هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران، استان ما در جایگاه خوبی نیست.

وی خطاب به مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حاصل این نبود هم افزایی‌ها عقب‌ماندگی ما است، به حرمت نام شهدای استان و به حرمت نام مردم و تاریخ این استان کمک کنید و هم افزایی داشته باشید ولو اینکه یک مشکل از مشکلات مردم رفع شود.

کد خبر 692562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.