سود ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک از افتتاح طرح‌های شهری

سرپرست شهرداری اراک گفت: افتتاح و بهره‌برداری زودتر از موعد تعیین‌شده تقاطع میدان امام (ره) می‌تواند با ۱۲۰ میلیارد تومان سود و نفع شهرداری تمام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی امروز_ دوشنبه دهم مهرماه_ در صحنه علنی شورا با ارائه گزارش اقدامات انجام شده اظهار کرد: طرح تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی (ره)، با پیشرفت ۸۴ درصدی روبروست و خاکبرداری آن در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: دیواره‌های عرشه شرقی این طرح تمام شده و نمای دیواره‌های غربی هم در حال انجام است.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه کاشت فضای سبز این میدان از روز گذشته آغاز شده است، گفت: با توجه به تکمیل شدن دیواره سمت شهرک صنعتی موضوع پایه چراغ‌ها در حال نهایی شدن است و جلوی مسجد به زودی بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خاکبرداری رمپ غربی این طرح در حال انجام است و در مراحل پایانی خود قرار دارد، افزود: در چند روز آینده بلوک‌های سمت جاده قم به سمت اراک هم جمع‌آوری می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به نمودارهای زمانی این طرح که باید در تیر ماه سال ۱۴۰۳ پایان یابد، در اواخر آذر ماه این طرح زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در طرح دره نورالشهدای گردو هم خیابان پانزده متری پشت بیمارستان در حال تکمیل و نهایی شدن است اظهار کرد: فردا با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی، کاشت درخت در مجموعه نورالشهدا انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: در قسمت‌هایی از کوه، قصد استفاده از پوشش گیاهی و درختانی که به شرایط اقلیمی اراک همخوانی داشته باشد را داریم.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر و در قالب اعتبار پانصد میلیارد تومانی، توافقنامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم منعقد می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی طرح پارک هیجانی وارد فاز اجرایی می‌شود تصریح کرد: با توجه به دغدغه اعضای شورا میزان تولید آسفالت از سیصد و پنجاه تن در روز به بیش از نهصد تن در روز رسانده‌ایم و این تولید در بخش‌های مختلف شهر به منظور نیاز به آسفالت و لکه‌گیری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مورد روکش آسفالت در برخی از مناطق درخواست‌هایی از شرکت‌های همراه اول و ایرانسل به منظور کندن و نصب زیرساخت فیبر نوری را داریم به محض نهایی شدن و انجام امورات زیرساختی توسط این شرکت‌ها آمادگی لازم برای روکش آسفالت در مناطق مورد نظر وجود دارد و انجام خواهد شد.

سرپرست شهرداری اراک گفت: در موضوع تخریب‌ها، در خیابان سیدالشهدا سه ملک بیشتر باقی نمانده است که دو مورد از آنها تا ۱۲ مهر تخلیه می‌شود و تخریب آن انجام و یک مورد دیگر هم تا ۱۵ مهر ماه تخلیه و سپس تخریب و تا پایان مهرماه بازگشایی خیابان سیدالشهدا به خیابان دانشگاه انجام می‌شود.

کد خبر 692527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • O IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام نور معابر درشب خوب نیست وخطرناک هست الودکی برطرف خارج شدن از حالت عبوری تعریض خط کشی حذف نقاط حادثه خیز نصب نیوجرسی توسعه راه‌ها و نزدیکتر شدن مکان‌ها بهم پارک‌ها محصور آلاچیق ورسیدکی به بقیه پارکها جاده مهاجران جلوتر بره خنداب ایستگاه اتوبوس‌ها تاکسی‌ها و سواریها بهتر زیباتر تمرکز زدایی از نرکززشهر تعریً خیابان‌ها و اتصال منطقی بهم توسعه بازار روزها نمایشگاه و وروری ترمینال پهن‌تر مکان مناسب برلی خودروهای مسافری افزایش وروری وخروجیها تعریض زیبا سازی کاشت درختان کم آب زیاد همه جا بورس کالا وخدمات انتقال ادارات ی جا مناسب‌تر زیباتر کند رو جاهای مورد نیاز و رسیدکیربه شهرها وروستاها آب نما دریاچه مصنوعی شمال اراک جادهرفرودکاه زیباتر افزایش پارکینگ فنی حرفه‌ای ریل قطار زیر زمین ایستگاه جابجا به اول یا آخر شهر نوسازی جمع آوری پل‌های هوایی زشت زیر کذر اتصال خیابان‌ها بهم در نزدیکتریندحالت