برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز و زیرزمینی مداخله‌گر امور پزشکی در یاسوج

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، از برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور پزشکی از جمله مطب‌های غیرمجاز زیبای و آرایشگاه‌ها متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام نیازی عصر امروز _ دوشنبه، نهم مهرماه_ جلسه هماهنگی، مدیریت و نظارت بر مؤسسات، مراکز غیرمجاز و زیرزمینی مداخله‌گر در امور پزشکی، اظهار کرد: برخی از افرادی که به صورت غیرقانونی به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند، در فضای مجازی خود را پزشک و «بیوتی‌تراپیست» معرفی می‌کنند و محل فعالیت خود را کلینیک می‌نامند.

وی افزود: حوزه اصناف، حوزه قضائی، بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی باید بر تبلیغات فضای مجازی و وضعیت این مراکز نظارت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: مرکز بهداشت بویراحمد و مرکز بهداشت استان باید نظارت خود را روی اصناف، به خصوص صنف آرایشگر بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: بخاطر منافع اقتصادی و مسائل مالی خیلی افراد به دخالت در امور پزشکی روی آورده‌اند و سلامت مردم را به مخاطره انداخته‌اند، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم وظیفه نظارت و برخورد با متخلفان را دارد ولی کم‌کاری سایر ادارات موجب می‌شود فشار مضاعفی روی حوزه بهداشت و درمان وارد شود.

نیازی خاطرنشان کرد: اکثر تبلیغاتی که در شهرستان بویراحمد وجود دارد به امر آموزش آرایشگری و زیبایی اختصاص پیدا کرده‌است، که شهرداری باید نظارت بیشتری روی این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه توصیه ما به مردم این است که برای انجام فعالیت‌های زیبایی به پزشک مراجعه کنند، گفت: وظیفه یک آرایشگر مشخص است، آرایشگر اجازه ندارد با سرنگ، تیغ و هر چیزی که با خون و پوست سر و کار دارد کاری را برای مشتری انجام دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، افزود: طی مدت اخیر مرکز بهداشت بویراحمد برخوردهای جدی خود را شروع کرده‌است و همچنین نظارت و بازدید از واحدهای آپارتمانی زیرزمینی به حوزه مدیریت نظارت، اعتباربخشی و معاونت درمان دانشگاه سپرده شده‌است.

وی اظهار کرد: با آرایشگران و اصنافی که تبلیغات کاشت ابرو دارند یا از عنوان «کلینیک» و «مطب» یا «پزشک» برای خود استفاده می‌کنند، از طرف دادستانی باید برخورد شود.

نیازی گفت: باید حتماً شهرداری، صنعت، معدن و تجارت، اصناف با این گونه رفتارها برخورد کنند، چرا که بحث سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد، وقتی مداخله‌گران در کار پزشکی دخالت می‌کنند هم به سلامت و زیبایی افراد صدمه می‌زنند و بعد از آن طرح شکایت صورت بگیرد.

وی افزود: متأسفانه افراد بخاطر هزینه‌های ارزان‌تر به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بعد از آنکه کار از کار گذشت، با مشکلی مواجه شدند، کلاهبرداری مالی صورت گرفت یا عوارض بدنی روی پوست آنان ایجاد شد، تازه به مراکز درمانی مراجعه و شکایت می‌کنند.

کد خبر 692514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.