۱۷ حسینیه و مسجد تاریخی در استان بوشهر بازسازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: ۱۷ حسینیه و مسجد تاریخی در دو سال اخیر در استان بوشهر بازسازی و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل سجادی‌منش امروز_ دوشنبه دهم مهرماه_ در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: در دوران کرونا یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها که فشارهای زیادی را تحمل کرد پس از حوزه بهداشت درمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

وی افزود: به دلیل تعطیلات کرونایی تمامی اماکن گردشگری، هتل‌ها و موزه‌ها تعطیل شد که منجر به خسارت‌های فراوانی به این قشر شد و با وجود همه این فشارها همکاران ما در میدان ایستادند و تمامی مشکلات را پشت سر گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه ذائقه‌های مردم در گردشگری تغییر کرده است، ابراز داشت: امروزه مردم در تفریح‌ها به جای هتل به بوم‌گردی‌ها و بوتیک هتل‌ها می‌روند و تا امروز تعدادی بوتیک هتل در بوشهر افتتاح شده و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده حداقل بیش از ۱۰ بوتیک هتل دیگر نیز افتتاح کنیم.

وی ابراز کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری در دو سال گذشته حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بود اما امسال ۱۹۵ میلیارد شده است و برای اولین بار از سایر استان‌ها هم کمک گرفتیم تا پروژه‌های گردشگری را شروع کنیم.

افزایش چشمگیر اعتبارات

سجادی‌منش تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی در دو سال قبل اعتبارات استانی شش میلیارد بوده که فقط سه میلیارد آن تخصیص یافته می‌شد اما امسال موفق شده‌ایم ۳۰۰ میلیارد اعتبار بگیریم تا اقدامات بزرگی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی در خصوص موزه رئیس علی دلواری گفت: این موزه در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان مرمت و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه مساجد در اسلام محور است خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ حسینیه و مسجد تاریخی د سال اخیر بازسازی کرده‌ایم و در اختیار مردم قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: با حمایت خوب شرکت‌های مستقر در عسلویه نمایشگاه خرید تضمینی صنایع دستی در سال قبل برگزار شد که بیش از پنج میلیارد از صنعت گران خرید شد.

سجادی‌منش اضافه کرد: طی بازدیدی که بازرسان سازمان جهانی یونسکو به استان آمدند امیدواریم طی ماه‌های آینده عبای دشتی و سینه زنی سنتی بوشهر به عنوان یک اثر جهانی ثبت شود.

منبع مهر

کد خبر 692505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.