راه‌اندازی ۱۰ شعبه صلحی در زندان‌های استان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به آزادی ۲۰۸ محکوم جرائم مالی غیر عمد، گفت: همزمان با برگزاری همایش ستاد صبر در خوزستان ۱۰ شعبه صلحی در زندان‌های خوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دهقانی امروز دوشنبه _دهم مهرماه_ در همایش ستاد صبر اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش و عفو، از سنت‌های حسنه‌ای است که با توجه به آثاری که در جامعه دارد باید بسط داده شود.

وی افزود: افرادی که با زبان و بیان گویای خویش، موجب گسترش صلح در جامعه می‌شوند و کسانی که به عشق امام رئوف (ع) و امام حسین (ع) از حق قانونی خود گذشت می‌کنند، هر دو قابل تقدیر هستند و نزد خداوند پاداش بزرگی دارند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: قصاص حقی است که شرع اسلام و قانون مجازات اسلامی برای قتل عمد در نظر گرفته است و انتخاب میان عفو و قصاص در اختیار و با اراده اولیای دم می‌باشد اما پشیمانی بر عفو به مراتب راحت‌تر از پشیمانی بر عقوبت و اجرای قصاص است.

وی تاکید کرد: زمانی صلح و سازش ارزشمند است که صاحب حق به مرتبه صفح برسد و این مرتبه‌ای است که در آن گذشت با خلوص نیت، طیب خاطر و با رضایت قلبی است و بدون هیچ گونه کدورتی راضی به رضایت می‌شوند.

دهقانی توضیح داد: قصاص و عفو از اختیارات اولیای دم است که بین این دو تضاد، تعارضی نیست و هر دو به نوعی امنیت‌آور هستند.

وی تصریح کرد: قطعاً کسانی که با شرارت مرتکب قتل انسان بی‌گناهی شده‌اند، حاکمیت باید زمینه قصاص آن‌ها را فراهم کنند و باز هم حق گذشت از قصاص برای اولیای دم محفوظ است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اعلام خبر راه‌اندازی ۱۰ شعبه صلحی تخصصی ویژه در زندان‌های استان و قدردانی از کارگروه مشترک صلح و سازش، گفت: بزرگان، متنفذین، اعضای ستاد صبر، صلح‌یاران و اعضای شوراهای حل اختلاف که با ایجاد صلح و سازش در امنیت استان سهیم هستند، قابل تقدیرند و امنیتی مردم مدار استان مرهون همراهی این مردم شریف با مسئولان است.

وی در ادامه گفت: انتظاری که از بزرگان طوایف داریم این است که در کنار برخوردهای سلبی و قاطعانه حاکمیت، با اقدامات فرهنگی و نفوذ کلام خود در راستای پیشگیری از تیراندازی، خرید و فروش و نگهداری سلاح غیرمجاز، کوشا باشند.

آزادی ۲۰۸ محکوم جرایم مالی غیرعمد در استان

دهقانی با اشاره به قعالیت‌های مؤثر ستاد دیه استان در خصوص کاهش جمعیت زندان‌ها، اظهار داشت: افرادی که به واسطه غفلت و سهل‌انگاری و عدم پیش‌بینی وضعیت اقتصادی دچار شکست مالی شده و در زندان به سر می‌برند، در انتظار کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین هستند که از ابتدای امسال با تلاش‌های صورت گرفته زمینه آزادی ۲۰۸ مددجو با بدهی بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان فراهم شد.

وی توضیح داد: امروز نیز به برکت میلاد مبارک حضرت رسول اکرم (ص) و حمایت مالی خیرین استان، زمینه آزادی ۱۰ نفر دیگر از مددجویان جرایم مالی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان که بخش عمده آن با گذشت شکات حل و فصل شد، فراهم شده است.

کد خبر 692493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.