روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری از مهم‌ترین اهداف«فن‌نما» است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: نمایشگاه فن‌نما سه هدف مهم روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری، ایجاد ارتباط فعال اقتصادی در زیست بوم فناوری و جلب مشترکت مردم و افزایش شوق در بین آن‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در آئین افتتاح نمایشگاه ملی و نوآوری فن‌نما اظهار کرد: بحث دانش‌بنیان‌ها امروزه به عنوان یک الگوی رشد اقتصادی برتر دنبال می‌شود.

وی افزود: نگاه و توجه به الگوی دانش‌بنیان‌ها یک الگوی درون‌زا است، یعنی سعی می‌کند به ظرفیت‌های داخلی نگاه کند که مبتنی بر این نگاه از سال گذشته، برای برگزاری این نمایشگاه فن نما برنامه‌ریزی شد و یک همراهی و همدلی‌ها بین نهادها و ارگان‌های مختلف ایجاد شد و ماحصل آن این نمایشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: این نمایشگاه سه هدف مهم روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری، ایجاد ارتباط فعال اقتصادی در زیست بوم فناوری و جلب مشارکت مردم و افزایش شوق در بین آن‌ها را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: فضای کل نمایشگاه هشت هزار مترمربع است و بالغ بر ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در وسعت سه هزار متر مربع و ۱۰ صنعت بزرگ در هزار متر مربع حضور دارند؛ همچنین صندوق پژوهش و فناوری و مجموعه هم‌آوا برای مباحث قراردادها، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و هسته‌های فناوری ذیل آن، رسانه‌های فعال در حوزه فناوری و مدیریت شهری و موزش و پرورش در مابقی وسعت نمایشگاه حضور فعال دارند.

ابراهیمی گفت: نمایشگاه ۱۰ ناحیه تخصصی شامل اصفهان پیشرو، ساختمان و صنایع وابسته، نفت و گاز، پتروشیمی، نوآوری و صنایع، فولاد، ماشین‌سازی کشاورزی و سلامت و محیط زیست، فناوری‌های زیستی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ۴۱ رویداد پیش‌بینی شده است که اهداف مختلف همچون انگیزشی، توانمندسازی و آموزشی را پیگیری می‌کند، همچنین رویدادهای سرمایه‌گذاری، مسابقات ملی رباتیک، نشست‌های آموزشی تخصصی، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، ایده کاپ‌های متنوع برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: حوزه دانش بنیان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و مجموعه استان تاکید دارد که این مزیت نسبی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مسیر را ادامه خواهیم داد و سال آینده دومین نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد، این نمایشگاه ملی است، اما سه هیئت خارجی از روسیه، ارمنستان و عراق در آن حضور خواهند داشت.

کد خبر 692468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.