نویسندگان و ناشران بومی مورد حمایت قرار گیرند

فرماندار سنندج با بیان اینکه حمایت از نویسندگان و ناشران بومی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این امر به شیوه‌های مختلف از جمله رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین خریداری کتاب به منظور توزیع در کتابخانه‌ها امکانپذیر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان، حسن عسکری امروز _دوشنبه، دهم مهرماه_ در دیدار با معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه، اظهار کرد: حمایت از این نهاد امری فرهنگی ضروری است و مسئولان، خیرین و مردم باید به این امر توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آثار و نتایج فعالیت‌های فرهنگی بر تمام بخش‌ها اثرگذار است، افزود: بر همین اساس اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

فرماندار سنندج توجه به منابع در کتابخانه‌ها را مهم برشمرد و گفت: دسترسی علاقمندان به کتاب موردعلاقه خود در کتابخانه‌ها امری بسیار مهم است و می‌تواند سبب جذب کتابخوانان و عضویت آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی شود.

وی با بیان اینکه حمایت از نویسندگان و ناشران بومی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این امر به شیوه‌های مختلف از جمله رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین خریداری کتاب به منظور توزیع در کتابخانه‌ها امکانپذیر است.

عسکری اضافه کرد: بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی برای توسعه استان ضروری است و در این میان باید از مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف و همچنین عموم مردم استفاده شود.

نویسندگان و ناشران بومی مورد حمایت قرار گیرند

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این نهاد نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، اظهار کرد: این حمایت‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و خدمت رسانی بسیار بهتر و بیشتر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به یک مرکز فرهنگی فعال تبدیل شده‌اند که در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در کشور اثرگذار هستند.

حسنی خونسار تصریح کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی فعال است که نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

کد خبر 692453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.