۲۶۰ کیلومتر فیبر نوری در قم احداث می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های زیرساختی، توسعه فیبر نوری است که طی سال جاری در حال انجام بوده و ۲۶۰ کیلومتر زمان‌بندی و هدف‌گذاری شده است.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغییر اساسنامه سازمان از ابتدای سال جاری اظهار کرد: با تغییر اساسنامه طبق ماده ۸۴ قانون شهرداری‌ها در حال فعالیت هستیم که این امر موجب استقلال حقوقی و مالی سازمان شده است و این استقلال موجب می‌شود پروژه‌ها با بروکراسی اداری کمتر پیش رود و به اهداف کلان خود برسد.

وی افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه طی سال جاری برای سازمان، مصوب شورای شهر در نظر گرفته شده که ۵۵ میلیارد تومان از این بودجه به پروژه عمرانی و پروژه‌های حوزه زیرساخت، امنیت و پرداخت خرد شهری اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های شاخص این سازمان، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های زیرساخت، توسعه فیبر نوری است که طی سال جاری در حال انجام و ۲۶۰ کیلومتر زمان‌بندی و هدف گذاری شده است و تا پایان سال این اقدام انجام می‌گیرد در حالی که اکنون ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر وجود دارد.

مؤمن ادامه داد: اجرای فیبر نوری بلوار پیامبر اعظم (ص) از دیگر اقدامات است که با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته برای فیبر نوری اجرای آن به مجموعه‌های در حال ساخت کمک بسیاری می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت سایبری با توجه به اینکه زیرساخت‌ها توسعه یافته و سامانه‌های الکترونیکی گسترده شده است، نیاز به ایجاد امینت برای شهروندان بیشتر احساس می‌شود که یکی از کلان پروژه‌هایی که امسال به دنبال آن هستیم ارتقای امنیت سایبری است زیرا ذخیره سازی اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم کرد: سال گذشته در نظر داشتیم که چتر پوششی از پروتکل لورا را داشته باشیم که فروردین به بهره‌برداری رسید و اکنون تمام شهر در پوشش پروتکل لورا است و در تلاشیم تا سنسورهای مرتبط با این پروتکل را قرار دهیم و علاوه بر آن، این زیرساخت را به دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها نیز منتقل سازیم.

مؤمن حجازی با اشاره به اینکه گام دوم استفاده از مؤلفه‌های اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلف است، گفت: برای مثال چنانچه با برنامه ریزی بهتر بتوان سنسورهایی در زمین قرار داد تا در جایی که گیاه وجود دارد، میزان رطوبت خاک را بسنجد و آبیاری بر این اساس صورت بگیرد برای صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم سنسورهایی برای پایش آلایندگی هوا به تعداد زیاد ایجاد کنیم به گونه‌ای که حتی آلایندگی هوا در محلات نیز مورد پایش و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 692450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.