۵۰ سکه باستانی از طرفین یک پرونده حقوقی در شهرستان ممسنی کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی استان فارس گفت: در جریان طرح یک دعوای حقوقی در شهرستان ممسنی از طرفین این پرونده ۵۰ سکه دوره ساسانی کشف و دارندگان این سکه ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، رضا حسن‌زاده امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ اظهار کرد: پس از طرح دادخواستی در خصوص اختلاف بر سر سکه در دادگستری ممسنی شعبه رسیدگی‌کننده به این دعوای حقوقی در جریان رسیدگی به اختلاف طرفین، موضوع را به دادستانی شهرستان ممسنی اطلاع و دادیار جانشین با ورود به موقع ضمن رؤیت سکه‌های مورد اختلاف موضوع را در قالب یک پرونده کیفری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از کشف سکه‌ها در منزل یکی از طرفین دعوی و انتقال آن به دادگستری با حضور کارشناس باستان شناسی و میراث فرهنگی اصالت و قدمت سکه‌ها بررسی و مشخص شد که سکه‌ها مربوط به دوره ساسانیان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی استان فارس با تأکید بر اینکه دستورات قضائی جهت انتقال سکه‌های میراثی به مراجع تخصصی صادر شده است، گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیای عتیقه ممنوع است و مرتکبین به شش تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

حسن‌زاده اضافه کرد: تحقیقات در خصوص محل و موقعیت حفاری یا کشف سکه‌ها تحت نظر مقام قضائی در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات پرونده جهت اتخاذ تصمیم به دادگاه ارجاع می‌شود.

کد خبر 692449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.