سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی اوقاف در طرح‌های اقتصادی استان بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به مولدسازی از محل موقوفات، گفت: سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های اقتصادی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا اسماعیل‌پور با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه به‌عنوان هفته نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه وقف در همه ادیان الهی در جهان وجود دارد تصریح کرد: به توجه به اینکه دین اسلام جهانی می‌شود دشمنان با انواع ترفندهای مختلف به قرآن و ارزش‌های قرآنی خدشه وارد و جسارت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات سرمایه‌گذاری و تولیدی از محل موقوفات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها اعتبارات جاری شامل حقوق کارکنان اوقاف و امور خیریه دولتی است و مابقی برنامه‌ها از محل نیت واقفان است.

اسماعیل‌پور نامگذاری یکی از ایام هفته اوقاف و امور خیریه را به نام وقف، اقتصاد پایدار و رشد تولید دانست و ادامه داد: مولدسازی از محل موقوفات یکی از برنامه‌های این سازمان است و در این راستا درآمد اوقاف از محل اجاره‌ای خارج شده است.

وی به سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه در عرصه پرورش ماهی در قفس دانست و تاکید کرد: این طرح با حجم تولید ۵ هزار تن ماهی پرورشی در ساحل خلیج‌فارس منطقه رستمی تنگستان اجرایی شده که در مرحله نخست تولید ۲ هزار تن در دستور کار قرار گرفته و تا ۵ هزار تن تا سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم طرح پرورش ماهی در قفس را بیش از ۶۰۵ نفر دانست و گفت: در اجرا طرح پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف و امور خیریه ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

اسماعیل‌پور در ادامه به میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی در سال جاری پرداخت و افزود: علاوه بر طرح پرورش ماهی در قفس ۳۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 692444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.