تکریم سالمندان باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: سالمندان سرمایه و گنجینه ارزشمند جامعه هستند که تکریم و حفظ کرامت آن‌ها باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید مؤمنی دوشنبه ۱۰ مهرماه در همایش تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: در صورت تأمین زمین از سوی نهادهای دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ظرفیت ساخت مسکن سالمندان را دارد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود خیران در بحث مسکن این قشر این نهاد حمایتی را یاری دهند افزود: بالغ بر ۷۵ درصد از مجموع ۴۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی، سالمندان هستند.

مدیرکل کمیته استان مرکزی با بیان اینکه ماهانه ۳۵ میلیارد تومان در زمینه معیشت به حساب خانواده‌های تحت پوشش واریز می‌شود گفت: همچنین ۴۹ میلیارد تومان ودیعه مسکن در شش ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

وی از پرداخت هزینه خدمات پزشکی و درمانی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در فروردین ماه امسال در استان مرکزی خبر داد و افزود: از طریق سامانه هوشمند امداد (سها) نیازسنجی در میان خانوارهای تحت پوشش انجام می‌شود تا خدمات مورد نیاز بر اساس آن ارائه شود.

مؤمنی ادامه داد: با توجه به اینکه مشارکت‌های اجتماعی موجب افزایش نشاط و امید به زندگی می‌شود، در راستای مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولین اقدامات مناسبی در شهر از سوی شهرداری اراک انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی جزو استان‌های پیر کشور است اظهارکرد: امید می‌رود با فراهم ساختن بسترهای لازم و اعمال سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری در راستای جوانی جمعیت حرکت کنیم.

مدیرکل کمیته استان مرکزی با بیان اینکه امنیت اقتصادی برای افراد سالمند کشور اهمیت بالایی دارد گفت: اگر سالمندان در این زمینه مشکل داشته باشند از نظر ذهنی و روانی هم با مشکل مواجه می‌شوند.

نگاه اسلام به سالمندان همراه با تکریم و احترام است

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک هم گفت: نگاه اسلام به سالمندان همواره با تکریم و احترام همراه است.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی اظهارکرد: تکریم سالمندان و احترام ویژه به آنان از آموزه‌های روشن فرهنگ اسلامی بوده که در آیات و روایات بسیاری به آن توصیه شده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان بهترین و بالاترین فرهنگ تربیتی را در عالم هستی دارند افزود: فرهنگ تربیتی اسلام غنی و ضمانت شده است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک ادامه داد: هر میزان به فرهنگ سنتی حمایت از سالمندان نزدیکتر شویم احترام و تکریم آنان افزایش پیدا می‌کند که این موضوع بیشتر به انس و الفتی بر می‌گردد که در زندگی و فرهنگ ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از آموزه‌های دینی یکی از بهترین روش‌ها برای تربیت فرزندان در تکریم سالمندان است و علاوه برآن باید از همه ظرفیت‌ها بویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی بدین منظور استفاده کرد.

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) شخصیتی است که برای هدایت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرد اضافه کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام را به عنوان بهترین خلق خود فرستاد تا مؤمنین با آیات الهی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه احسان به پدر و مادر حکم و دستور اکید خداوند است اظهارکرد: در دین مبین اسلام پس از بندگی خداوند، به نیکی به پدر و مادر تاکید شده است.

کد خبر 692443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.