اصفهان در عرصه دانش بنیان پیشتاز است

مدیر عامل مشعل پویا گفت‌: استان‌های اصفهان و تهران در عرصه دانش بنیان پیشتاز هستند که در این زمینه اکثر شرکت‌ها در پروژه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادری نژاد در برنامه رادیویی صدای شهر اظهار کرد: مجموعه مشعل پویا یک شرکت دانش بنیان و متولی دانش بنیان‌هایی است که در عرصه نفت و انرژی محصولات قابل عرضه و ارائه دارند.

وی افزود: در نمایشگاه فن نما شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند، شرکت‌هایی که منتظر بازار و شرایطی هستند که بتوانند محصولات خود را ارائه کنند.

مدیر عامل مشعل پویا گفت: باتوجه به شرایط اصفهان و حجم شرکت‌های دانش بنیانی که مشغول به کار هستند، این نمایشگاه یک نمایشگاه ویژه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان و تهران در عرصه دانش بنیان پیشتاز هستند که در این زمینه اکثر شرکت‌ها در پروژه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز شاخص و ویژگی کل این مجموعه است.

نادری‌نژاد با اشاره به محصولات و ایده‌های ارائه شده در نمایشگاه تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در چرخه انرژی نفت و انرژی‌های پاک محصولاتی دارند، فرصت را غنیمت شمرده و در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی یادآور شد: تمامی این شرکت‌ها با امیدی وارد این عرصه شده‌اند که بتوانند محصولات خود را نیز توسعه دهند.

مدیرعامل مشعل پویا تاکید کرد: وظیفه پالایشگاه اصفهان و شرکت‌هایی مانند مشعل پویا این است که زمینه و فرصت‌ها را فراهم کنند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

نادری نژاد افزود: تمام دانشمندان با امید و آرزویی مشغول کاری می‌شوند و امید دارند به یک محصول قابل ارائه برسند و بتوانند دانش خود را عرضه کنند.

وی تاکید کرد: اخیراً تفاهم نامه‌ای با دانشگاه اصفهان و پالایشگاه گروهی که روی حذف آلایندگی کربن فعالیت داشتند، قراردادی امضا کردیم، نتیجه این همکاری تبدیل آلایندگی‌های کربنی برخی از صنایع به یک دانش و تکنولوژی است.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان برای تمام دودکش‌های خود سنسور تشخیص آلایندگی دارد که اگر به حد بالایی از آلایندگی برسد، آلارم و علاج واقعی می‌کند.

نادری نژاد خاطرنشان کرد: تمام آمار آلایندگی‌ها بر روی سطح محیط زیست به صورت آنلاین و برخط در حال انتشار است و هموطنان می‌توانند از این آمارها اطلاع پیدا کنند؛ بنابراین اینکه صنعت بر روی خطی به اسم صنعت سبز نگهداشته شده یک ادعا نیست.

وی افزود: در ارتباط با کاهش آلایندگی آب و خاک پالایشگاه اصفهان پیشتاز است؛ کلیه منابع آبی که احتمال می‌دهد به مواد نفتی آغشته باشد در حوضچه‌های مخصوصی که کاملاً جداسازی و ایزوله شده از محیط جمع آوری، بازیافت و مجدد به چرخه خنک سازی بازگشت داده می‌شود.

مدیرعامل مشعل پویا تاکید کرد: در زمینه خاک هم هیچ آلایندگی نداریم چراکه تمام مسیرها و مجراهای نفتی کنترل و مهار شده است.

کد خبر 692431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.