هیئت‌های مذهبی اتباع در قم شناسنامه‌دار شدند

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: در سال‌های گذشته برای فعالیت هیئت‌های مذهبی اتباع ساختاری وجود نداشت که با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم مقیمی امروز – دوشنبه دهم مهرماه – در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه خدمت رسانی استان قم در اربعین حسینی بسیار گسترده است اظهار کرد: اربعین امسال در ۱۶۵ نقطه در عراق و مرزهای ایران موکب داشتیم و خدمات ارائه می‌شد.

وی افزود: در ظاهر استان قم تنها به عنوان معین کرمانشاه در نظر گرفته شد اما خدمات گسترده‌ای در استان قم، عراق و شهرهای مرزی ارائه شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات جدید در اربعین امسال میزبانی مسجد مقدس جمکران با مدیریت این مجموعه برای زائران اربعین بود ادامه داد: اتفاق دیگر استقرار موکب در حرم مطهر برای نخستین بار بود که روزانه ۴ هزار زائر در این موکب پذیرایی می‌شدند.

وی گفت: خدمات مجموعه ستاد مردمی اربعین اتفاقات بزرگی در پشت صحنه داشت. از اقدامات عمرانی در جاده‌ها گرفته تا ماشین آلاتی که به آنها خدمات ارائه شد در زمره این خدمات قرار می‌گیرد.

مقیمی تاکید کرد: میزبانی اربعین کار یک نفر و یک مجموعه نیست و دستگاه‌های مختلف در خدمت رسانی اربعین حسینی دخیل و موفق بودند.

وی ادامه داد: شناسنامه دار شدن هیئت‌های اتباع در استان قم که بسیار مخلصانه خدمات ارائه می‌کردند، یکی از اتفاقات جدید امسال بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تاکید کرد: ۱۵ هیئت اتباع در استان قم داشتیم که به خاطر نداشتن ساختار قانونی مشخص نمی‌توانستند به خوبی خدمات ارائه کنند که با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی این موضوع حل شد.

وی ضمن تشکر از مجموعه مدیریت شهری که در اربعین امسال به صورت ویژه با ستاد اربعین همکاری کردند گفت: پشتیبانی برای انتقال زائرین و خدمات رسانی به زائران در قم و مهران از جمله اتفاقات خوبی بود که توسط مجموعه مدیریت شهری رقم خورد.

کد خبر 692428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.