نیاز ۲هزار میلیارد تومانی برای انتقال انبارهای فرآورده‌های نفتی در کاشان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان از نیاز ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای انتقال انبارهای فراوردهای نفتی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله گیتی‌منش امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در دیدار با فرماندار کاشان با بیان اینکه انتقال انبارهای نفتی کاشان پروژه‌ای ۱۵ ساله است، اظهار کرد: دوهزار میلیارد تومان برای انتقال انبارهای فراورده‌های نفتی نیاز است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه زمینی در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده کاشان اردستان به وسعت ۵۰ هکتار خریداری شده و ۵۰ هکتار نیز حفظ شده است، اما منابعی برای ساخت انبار در آن زمین وجود ندارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان با بیان اینکه امروز یکی از پلاک‌ها تبدیل به سند شده است، تصریح کرد: با تنظیم اسناد منابع برای ساخت انبار فرآورده‌های نفتی شهرستان کاشان تأمین شد.

گیتی‌منش با بیان اینکه علی‌رغم قدمت بالای ۷۰ سال این انبارها در کاشان، به خط لوله انتقال متصل نبوده است، تصریح کرد: در این شرایط برای پر کردن انبارها باید از نفتکش استفاده می‌شد، در حالی که مکان جدید در مسیر خط لوله انتقال نفت قرار دارد و انبارها بدون نیاز به نفتکش پر می‌شود.

وی با بیان اینکه انبار جدید شرکت پخش فراورده‌های نفتی در کاشان با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: انتقال انبارهای فرآورده‌های نفتی از محدوده شهری به خارج از شهر از سیاست‌های شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران است.

محمدشریف زارعی فرماندار کاشان نیز انتقال ذخایر فرآورده‌های نفتی در کاشان را از خواسته‌های شهروندان دانست و اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته ۱۰۰ هکتار از اراضی جنب شرکت سایپا سیتروئن برای انتقال این ذخایر خریداری شد.

وی با بیان اینکه موضوع سند، معارضین و صدور سند مربوطه به انبار ذخایر فعلی فرآورده‌های نفتی کاشان علت تأخیر این انتقال ذخایر بوده است، افزود: با اقدامات صورت گرفته روند انتقال این ذخایر سرعت گرفته است.

علی محمد ناظمی نیز در این جمع با بیان اینکه مکان فعلی ذخایر فرآورده‌های نفتی کاشان ۱۲ پلاک ثبتی است، اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کاشان به صورت خودجوش اقدامات لازم را در این زمینه صورت داده و ۹۰ درصد از پلاک‌ها مشخص و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قول داده بودیم تمام اسناد تا خرداد سال آینده صادر شود، اظهار کرد: تاکنون سندی صادر نشده بود و با برگزاری جلسات اولین سند صادر شد، در حالی که از ۷۰ سال پیش تاکنون در جریان اداره ثبت بوده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کاشان ادامه داد: اگر تمام شرایط و موارد مد نظر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کاشان برقرار باشد، صدور اسناد مالکیت انبار فعلی ذخایر فرآورده‌های نفتی شهرستان کاشان تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

کد خبر 692420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.