وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز _ دوشنبه دهم مهرماه_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت به ویژه نیمه جنوبی و ارتفاعات شمال شرقی استان خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز تا روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه شاهد این مخاطره خواهیم بود.

وی با اشاره به امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور افزود: با خیزش گرد و غبار، شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، لذا به تمام افراد به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص استحکام‌بخشی به ساختمان‌های نیمه‌ کاره و تابلوهای تبلیغاتی گفت: هنگام وزش باد شدید، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد و لذا تمام افراد نسبت به رعایت ایمنی موارد مذکور اقدام و از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان کهنسال پرهیز کنند.

وی نسبت به عملیات سم‌پاشی در مزارع نیز هشدار داد و ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود عملیات سم و محلول‌پاشی را به زمانی که جو آرام است و وزش باد نداریم موکول و از استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 692411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.