بهره‌مندی ۹۵ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از زیرساخت‌های اینترنتی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و ۷۰۰ روستا است که ۴۰ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی سکونت دارند. رفع محرومیت از مناطق روستایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای یک زندگی مطلوب در این مناطق علاوه بر توسعه خدمات و رفاه عمومی در جامعه موجب توسعه مشاغل و کیفیت زیست روستایی و مهم‌تر از همه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

با پیشرفت فناوری، نیاز به زیرساخت‌های ارتباط اینترنتی نه در شهرها و روستاها بلکه در مناطق کوهستانی و کویری نیز به یک ضرورت تبدیل شده است. استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر نقاط جهان وجود زیرساخت‌های اینترنتی به یک دغدغه مهم تبدیل شده است و بدون شک نبود این زیرساخت‌ها برای مردم خوشایند نخواهد بود.

محمود رادمنش، مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت مجهز هستند.

وی افزود: ایجاد زیرساخت ارتباطی در پنج درصد باقیمانده از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است و طی روزهای گذشته ۲۴۰ خانوار در روستاهای «ده بزرگ فیروزآباد و یوسف آباد مختار» در بویراحمد و روستای «شاه زینعلی» در شهرستان باشت از خدمات اینترنت پرسرعت ۴ جی بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای دسترسی این ۲۴۰ خانوار در شهرستان‌های بویراحمد و باشت به اینترنت، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات هزینه شده است.

رادمنش تصریح کرد: با تأمین اینترنت پرسرعت، زمینه بهره‌مندی از آموزش الکترونیک برای دانش‌آموزان، خرید و فروش برخط، ارائه خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی برای مردم فراهم می‌شود.

کد خبر 692375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.