کالای قاچاق به اقتصاد کشور و معیشت مردم ضربه وارد می‌کند

فرمانده فراجا ضمن مخالفت با توزیع کالای قاچاق حتی به شکل رایگان در میان مردم گفت: سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان کالا است، لازم است بدانیم استفاده مجانی از کالاهای قاچاق به تقاضای موجود در بازار و اقتصاد کشور و معیشت مردم ضربه وارد می‌کند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در مراسم امحای کالای قاچاق که در میدان تیر فراجا در کهریزک برگزار شد، اظهار کرد: جنگ با استکبار فقط محدود به چند مورد نیست و ابعاد مختلفی دارد، این جنگ ساز و کار خود و جهاد سنگین را نیز لازم دارد، از طرف دیگر برای انگیزه دادن به اصحاب تولید و سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان اقتصادی داخلی، مبارزه با قاچاق کالا ضروری است.

وی در مورد پدیده قاچاق کالا که مانند قاچاق مواد مخدر، پدیده‌ای خانمان سوز است، اگر ما بیاییم و آن را فقط به دو گروه پلیس و قاچاقچیان محدود و تعریف کنیم، در واقع به بی‌راهه رفته‌ایم، چرا که این حوزه فقط مبارزه با قاچاقچیان نیست، بلکه باید دید که پشت پرده قاچاقچیان چه کسانی هستند، اگر یکی از بعدهای جنگ ترکیبی ضربه به معیشت مردم است باید توجه کنیم بحث مبارزه با قاچاق کالا تنها مبارزه با فرد قاچاقی نیست.

فرمانده فراجا مبارزه با قاچاق کالا را به پنجه در پنجه استکبار گذاشتن توصیف کرد و گفت: جنگ با استکبار تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد و باید توأمان با امر قاچاق مبارزه کنیم و هم‌زمان حمایت از تولید داخل، حمایت از سرمایه داخلی و افراد شاغل و کارآفرین در کشور را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد برگشتن کالای قاچاق به چرخه استفاده در کشور گفت: اگر این کالاهای قاچاق حتی به صورت مجانی در اختیار مردم قرار گیرد، یعنی به قسمتی از تقاضا ضربه وارد کرده‌ایم، در نتیجه به بازار ضربه زده‌ایم و همین موضوع هم منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود، همان طور که گفتم قاچاق کالا مانند قاچاق مواد مخدر خانمان‌سوز است و می‌تواند یک خانواده را از هم بپاشد، از این‌رو به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم یک قلم از اقلام قاچاق با هر توجیهی در بازار وارد شود و بخواهد نظم بازار را برهم زند.

سردار رادان تاکید کرد: قاطعانه باید گفت که بازار داخل و تولید داخلی با دو بال عرضه و تقاضا باید خود را تنظیم کند و حتی استفاده مجانی از کالاهای قاچاق به تقاضای موجود در بازار و اقتصاد کشور و معیشت مردم ضربه وارد می‌کند.

وی درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق امحا شده نیز گفت: امروز ۱۳۰۰ تن کالای قاچاق در تهران و سراسر کشور به آتش کشیده و امحا شد که ارزش ریالی این کالاها حداقل بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، به عبارتی بهتر ما از ضرر پنج هزار میلیاردی به بازار و تولیدکننده جلوگیری کردیم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود، گفت: برای سال‌های آینده نیز در حوزه مبارزه با قاچاق فصل جدیدی را رقم خواهیم زد، ما معتقدیم ناامیدی سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی نخستین پیامد استفاده از کالای قاچاق یا بازگشت این کالاها به چرخه مصرف است و از این‌رو اجرای چنین طرح‌هایی را ادامه خواهیم داد و از تولیدگران حمایت خواهیم کرد.

ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی می‌شود

وی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به منظور اعلام کالای قاچاق از سوی مردم خبر داد و گفت: به‌زودی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی می‌شود تا اگر مردم کالای قاچاق مشاهده کردند و یا از انبارهای غیرمجاز اطلاعی داشتند بتوانند به مأموران پلیس مربوطه اعلام کنند.

سردار رادان ادامه داد: پدیده شوم قاچاق نه‌تنها اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، بلکه اشتغال جوانان را هم هدف گرفته است، پلیس حامی تولید داخل و کسب‌وکار است و به مردم قول می‌دهیم که امسال، سال سختی برای قاچاقچیان باشد، لذا تمام همکاران ما چه در مرزبانی و پلیس امنیت اقتصادی و چه پلیس‌های دیگر با تمام تلاش خود همتشان را جمع کرده‌اند تا بتوانند عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کنند.

کد خبر 692373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.