بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند بنیاد نخبگان، مسائل و مشکلات جامعه را رفع کنند و موتور پیشران جامعه، دولت و بخش خصوصی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان سیدافقهی امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی اظهار کرد: باید مفهوم نخبگی توسعه پیدا کند؛ نخبه فقط کسی نیست که از مسیر مشخصی به جایگاهی رسیده باشد و عنوانی را کسب کند، تجربه از علم بالاتر است‌.

وی افزود: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند بنیاد نخبگان، مسائل و مشکلات جامعه را رفع کنند و موتور پیشران جامعه، دولت و بخش خصوصی باشند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه گفت: رویکرد بنیاد نخبگان مبتنی بر رشد پیوسته است و بر دو شأن رشد فردی و اجتماع نخبگانی خواهد بود که تحت عناوینی چون طرح رویش و طرح جهش است.

افقهی افزود: در تلاشیم نخبگان در کمیسیون‌های هشت‌گانه دولت باشند و از ظرفیت آنها برای اندیشه‌ورزی دولت استفاده شود، بنابراین در دولت و دستگاه‌های ذیل دولت این اندیشه‌ورزی در حال شکل گرفتن است و باید شبکه اندیشه‌ورزان کشور به کمک بنیاد ملی نخبگان استانی شناسایی شود.

شناسایی استعداد در روستاها و مناطق محروم

رسول محمدقلی، دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان اظهار کرد: مخاطب بنیاد ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز است و باید کاری کرد که حتی یک استعداد از میلیون‌ها نوجوان و جوان ایرانی هدر نرود. در بسیاری از روستاها و مناطق محروم، استعدادهایی وجود دارد که هیچ‌وقت شناخته نمی‌شود و مظلوم واقع می‌شود.

وی افزود: طرح شهاب، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و طرح شتاب شناسایی و توانمندسازی آینده‌سازان برتر است، بنا داریم هزار کانون تربیتی استعدادمحور را در هزار شهر شناسایی و توانمند کنیم.

محمدقلی همچنین از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ اجتماع رسمی نخبگانی در مدارس خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش‌وپرورش در خصوص ارتقای معلمان و رتبه‌بندی آنها و مدرسه نخبگانی بسته خواهد شد و مدارس توجه جدی به استعدادهای درخشان خواهند کرد.

اتصال نخبگان و اجتماعات نخبگانی

یاسین کیخا، سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان نیز در ادامه اظهار کرد: نخبگان موتور رسیدن به اهداف انقلاب هستند و به دنبال این هستیم که نخبگان اثرگذار باشند و باید برای این کار عرصه ایجاد کنیم.

وی افزود: آسیب‌شناسی در خصوص عمر ۱۸ ساله بنیاد ملی نخبگان انجام شده است که نبود اشتغال پایدار نخبگان، از جمله آن‌ها است.

کیخا با اشاره به سامانه‌ای مبتنی بر رصد فعالیت‌های فردی تصریح کرد: در این سامانه، چالش‌های نخبگان رصد می‌شود، یکی از دلایل مهاجرت به تهران این است که فرصت‌ها در تهران است و باید بتوانیم این فرصت‌ها را توزیع کنیم.

فرشاد سلیمانی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز اظهار کرد: دنبال این هستیم ساختار سازمانی در استان‌ها شکل گیرد ولی با وضعیت دولت و سیاست‌های بالادستی دولت، این مسئله تناقض دارد.

وی با بیان اینکه منابع مالی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: این به معنای لغو طرح‌هایی چون طرح شهید احمدی‌روشن نیست.

کد خبر 692368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.