آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد طی ۱۰۰ روز در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در بازه زمانی ۱۰۰ روزه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد دیه با پیگیری دستگاه قضائی استان، ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در بازه زمانی حدود ۱۰۰ روزه از ابتدای تیرماه سال جاری تا هشتم مهرماه از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند.

وی افزود: در خصوص بدهی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز ضمن تشکیل پرونده از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان هرمزگان، پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بخش دیگری از اقدامات ستاد دیه استان در این ۱۰۰ روز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده است.

قهرمانی ادامه داد: آزادی زندانیانی که بدون سو نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی تبیین مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها را برای خیران در راستای اقناع‌سازی را یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد: ستاد دیه استان در دوره مدیریت جدید بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه گذشت شکات و مشارکت نیکوکاران و خیران در طرح‌های ستاد دیه استان می‌تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده‌هایشان برگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

کد خبر 692361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.