عزم دولت سیزدهم برای کاهش سوانح ریلی و افزایش ایمنی قطارها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در دولت سیزدهم افزایش ایمنی قطارها و کاهش سوانح ریلی همراه با افزایش سرعت سیر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدمیعاد صالحی در مراسم افتتاح پل روگذر پیامبر اعظم (ص) که صبح امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در ورامین برگزار شد، اظهار کرد: این پل بزرگ‌ترین پل روگذر راه آهن در تمام کشور است.

وی با بیان اینکه رفع معارضات این پل بسیار دشوار بود، افزود: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ این پل با ۵۰ درصد پیشرفت همراه شده بود و در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم ۵۰ درصد باقیمانده به نتیجه رسید.

مدیرعامل راه‌آهن ضمن تشکر از صبر مردم هشت روستای مجاور این پل گفت: امکان احداث پل کوتاه‌تر با منابع کمتر هم بود؛ اما با توجه به توسعه‌های آتی شهرستان ورامین این موارد در نظر گرفته شد تا در آینده هم مردم ورامین مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در طول ۸۰ سال گذشته که خط سراسری شکل گرفت هیچ تقاطع روگذر یا زیرگذری وجود نداشت و ایمنی مردم در اثر سوانح و برخورد با قطار در خطر بود اما با وجود احداث خط دوم و در آینده نزدیک خط سوم در مسیر شرق نیاز به افزایش ایمنی و سرعت سیر در نقاط مختلف وجود داشت که دولت سیزدهم با جدیت این موضوع را دنبال کرده است تا ایمنی مردم افزایش یابد.

گفتنی است؛ این پل ۴۰۸ متر طول دارد و برای احداث آن ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر 692354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.