اهل سنت، ‌شهدای زیادی برای وحدت جهان اسلام تقدیم کردند

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه اهل سنت ‌شهدای زیادی برای وحدت جهان اسلام تقدیم کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک دوره تمدن‌سازی قرار دارد و نظام سلطه برای متوقف کردن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز_دوشنبه دهم مهرماه_ در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید «سید حمیدرضا هاشمی» فرمانده کرمانی اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در حسینیه ثارالله شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی اظهار کرد: بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما همچنان با دشمنانی که علیه وحدت و امنیت کشور و جهان اسلام اقدام می‌کنند، روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز کشور ما با این دشمنان روبه‌رو بود، گفت: این دشمنی تمام نشده و امروز هم نظام سلطه برای متوقف کردن انقلاب اسلامی ما برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به اینکه رضاخان شخصی فاسد است که سلسله پهلوی را در کشور رقم زد، افزود: انگلیسی‌ها او را شناسایی و آزمایش کرده بودند و بر این اساس او را بر مقدرات ملت ایران حاکم کردند و این گونه بود که انگلیس توانست در ایران پادشاه تعیین کند.

وی با بیان اینکه آنها نیاز داشتند که یک قدرت مرکزی در ایران داشته باشند تا از منافع آنها دفاع و نیروی مردمی ایران را متلاشی کند، ادامه داد: رضا خان قیام میرزاکوچک خان جنگلی، شیخ محمد خیابانی، عشایر خوزستان و عشایر غرب کشور را سرکوب و اعدام‌های زیادی از سران طوایف و عشایر انجام داد تا اهداف انگلیسی‌ها را به نتیجه برساند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهریور ۱۳۲۰ فرا رسید و ایران در معرض اشغال قرار گرفت؛ متفقین از شمال و جنوب قصد اشغال ایران را داشتند و با وجودی که ۱۲۵ هزار نفر نیروی آماده آموزش دیده در ایران تحت فرماندهی رضا خان بودند در برابر دشمنان هیچ مقاومتی نکردند، خاطرنشان کرد: دستور رضاخان تسلیم در مقابل متفقین بود.

وی ادامه داد: این مقایسه‌ای است از اقدامات پهلوی در مقابل عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اینکه چگونه در برابر هجمه دشمنان از خاک و ناموس این کشور دفاع و مقاومت کرده و مردم چگونه با انقلاب همراهی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رسانه‌های فارسی زبان آمریکایی و اسرائیلی می‌خواهند این دوران ننگین را به عنوان دوره میهن‌پرستی معرفی کنند، افزود: میهن‌پرستان واقعی ما شهدا هستند که با تمام وجود مقابل توطئه دشمنان این کشور ایستادند؛ شهدا از وحدت، میهن و مردم این کشور دفاع کرده و جان خودشان را تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نام ایران در دنیا پرآوازه است، مستقل‌ترین ملت در بین ملت‌های دنیا هستیم و نام جمهوری اسلامی ایران در دنیا می‌درخشد چرا که تحت تأثیر هیچ قدرتی در دنیا نیست، گفت: آمریکا سردمدار یک تمدن شیطانی است و بشریت و غرب را به بن بست رسانده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی پرچمدار مقاومت در مقابل توطئه‌های آمریکا در دنیا است که به شهادت رسید، ادامه داد: دشمن وحدت ملت ایران را نشانه گرفته و شهید سید حمیدرضا هاشمی در راه وحدت و امنیت کشور به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت هم شهدای زیادی برای وحدت جهان اسلام تقدیم کردند، گفت: شهدا نمونه مجسم پاسداری از هویت ایران هستند اما رسانه‌های غربی می‌خواهند این حقیقت را محو و جای جلاد و شهید را عوض کرده و خائنینی مانند پهلوی‌ها را به‌عنوان میهن‌پرست قلمداد کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم واقعیت انقلاب را برای جامعه بازگو کنیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران در یک دوره تمدن‌سازی قرار دارد و یادواره شهدا در واقع جلسات جهاد تبیین است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا پیام هم‌عهدی با شهیدان دارد و ما ملت ایران در اینجا عهد می‌بندیم که در مقابل دشمن بایستیم و وحدت را دنبال کنیم، از خون مطهر شهیدان پاسداری کرده و راه پرافتخار آنها را ادامه بدهیم، بیان کرد: شهدا به ما درس می‌دهند که از دشمن و بیگانگان نترسیم و جانانه مقابل دشمن بایستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت به ما یاد داد که از دل تهدید فرصت خلق کنیم و راه را با توان بیشتر ادامه بدهیم.

منبع: تسنیم

کد خبر 692338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.