اجرای طرح‌های تشویقی در حمایت از اشتغال معلولان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح‌های تشویقی برای حمایت از اشتغال معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریم آریا امروز _ دوشنبه، دهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان بهزیستی اشتغال جامعه هدف است و در این راستا طرح‌های تشویقی خوبی پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به کارفرمایان به ازای هر نفر معلول بکارگیری شده، بیمه کارگر معلول، پرداخت ۵۰ درصد از حقوق کارگر معلول ناتوان از جمله طرح‌های مشوق برای بکارگیری معلولان است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از تعداد سه هزار فرد ناشنوا و کم‌شنوا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۰۰ نفر از آنها تحصیلات بالای دیپلم دارند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح توانمندسازی معلولان کم شنوا و ناشنوا با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال و ورود آنها به بازار کار، توانبخشی اجتماعی و کاهش مشکلات اجتماعی و بهبود سبک زندگی از برنامه‌های اجرایی در دستور کار است.

آریا اضافه کرد: تحویل سمعک در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش شش برابری داشته است و در سال جاری ۶۰۵ دستگاه سمعک به ناشنوایان اهدا شده‌است.

وی تاکید کرد: دو مرکز کودک و خانواده در شهرهای یاسوج و گچساران در زمینه ارائه خدمات شنیداری و گفتاری فعال است و یک مرکز دیگر در شهر گچساران نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، بر توسعه مراکز در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: معتقد هستیم معلولیت محدودیت نیست و قهرمانی و موفقیت معلولان هم‌استانی در رشته‌های مختلف ورزشی این موضوع را اثبات کرده‌است.

کد خبر 692337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.