ضرورت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شهرهای ساحلی خوزستان

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر اینکه افزایش شبکه فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه‌ها مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها است، گفت: احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری در شهرهای ساحلی استان باید با جدیت دنبال شود.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه کارون و دز هستیم، چراکه فاضلاب شهری مهم‌ترین منبع ورودی به رودخانه‌های استان است.

وی افزود: با هدف پیشگیری و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به رودخانه‌ها، موضوع احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شهرهای ساحلی استان باید با جدیت دنبال شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: عملکرد تصفیه‌خانه‌های موجود مورد قبول نیست و تاکنون تصفیه‌خانه در چند شهر استان خوزستان از جمله دزفول، شوشتر و شرق اهواز در حاشیه رودخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده است، اما عملکرد و راندمان آن در شوشتر و دزفول تا به امروز مورد قبول نیست و با توجه به عملکرد نامناسب تصفیه‌خانه شرق اهواز، اخطارهای لازم برای آن صادر شده است.

قلی‌نژاد با تاکید بر اینکه افزایش شبکه فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه‌ها مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها است، اضافه کرد: توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای ساحلی استان از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب خوزستان است و به زودی اقدامات تأثیرگذاری در این زمینه انجام خواهد شد، با این حال تسریع در اجرای آن‌ها ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: فاضلاب‌های صنعتی یکی از اصلی‌ترین منابع آلوده کننده رودخانه‌های کارون و دز است، اما نسبت به فاضلاب‌های شهری حجم کمتری به رودخانه‌ها وارد می‌شود، طی سال‌های گذشته تصفیه‌خانه فاضلاب صنایع در حاشیه رودخانه‌ها احداث شده که می‌توان گفت باعث شده است حجم ورود فاضلاب‌های صنعتی به رودخانه‌ها کاهش پیدا کند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به‌رغم این تصفیه‌خانه‌ها صنعت‌های مهمی در کنار رودخانه دز در حال فعالیت است که پساب صنعتی آن‌ها وارد رودخانه دز می‌شود، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اخطارهای لازم برای آن‌ها ارسال شده است و در حال پیگیری قضائی آن هستیم.

کد خبر 692301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.