حمایت از توسعه فاز دوم مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری سنندج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نسبت به حمایت از توسعه فاز دوم مرکز آموزش آتش‌نشانی شهرداری سنندج قول مساعد داد و گفت: امیدواریم ۴۰ درصد کمبود نیروی آتش‌نشانی در سال‌های آینده جبران و با این اقدام زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مردم شهر فراهم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، کیومرث حبیبی امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در مراسم تقدیر از آتش نشانان شهر سنندج، با بیان اینکه کار آتش‌نشانی صرفاً اطفای حریق نیست و آتش‌نشانان برای هر نوع حادثه‌ای آماده هستند، اظهار کرد: آتش‌نشانان جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا جان دیگران را نجات دهند و این اوج ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ارتقای سطح رفاهی و معیشتی و توانایی تخصصی آتش‌نشانان افزود: تبدیل وضعیت ۱۰ تا ۱۲ نفر از نیروهای آتش‌نشانی در سال گذشته و راه‌اندازی مرکز آموزش آتش‌نشانی از اقدامات بسیار خوبی بود که معتقدیم باید توسعه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: در راستای اجرای فازهای بعدی مرکز آموزش آتش‌نشانی بهاران هر آنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم آتش‌نشانی شهر سنندج همچون حوزه عمران ویترین خدمت برای کل استان است.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه از نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با اقدامات خوبی که در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه انجام شده به لحاظ کاهش حوادث درون‌شهری و برون‌شهری رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

حبیبی اضافه کرد: امیدواریم ۴۰ درصد کمبود نیرو که وجود دارد را در سال‌های آینده جبران کنیم و با این کار زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به مردم شهر را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه ارتقای دانش آتش‌نشانان باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امنیت آتش‌نشان‌ها باید حفظ شود و اگر تجهیزات لازم دارند برایشان فراهم کنید تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

آتش‌نشانی عشق به انسان و میهن پرستی است

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: کار آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و علاقه به میهن و نوعی میهن‌پرستی است چون نه تنها در حراست از جان انسان‌ها بلکه در حفاظت از محیط زیست هم در خط مقدم قرار دارند.

وی افزود: زحماتی که در مجموعه سازمان آتش‌نشانی کشیده می‌شود بر کسی پوشیده نیست که البته معتقدیم این موفقیت حاصل تلاش جمعی است.

فرماندار سنندج ادامه داد: مدیریت درست و تیم کاری پای کار موجب موفقیت عملکرد سازمان آتش نشانی سنندج در حوزه عملیاتی، پیشگیری و آموزشی بوده که این توفیق حاصل یک تلاش تیمی است.

وی با تقدیر از نگاه ویژه شهردار سنندج به سازمان آتش‌نشانی در ارتقای زیرساخت‌ها، تجهیزات و توجه به پرسنل، گفت: نوع نگاه و پشتیبانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بستر موفقیت بیشتر سازمان آتش‌نشانی سنندج را در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی فراهم کرده است.

عسکری توانایی و علاقه‌مندی را دو مؤلفه مهم در موفقیت در کار دانست و تصریح کرد: کار آتش‌نشانی یک شغل نیست، بلکه عشق و علاقه به میهن و نوعی میهن‌پرستی است که شما آتش‌نشانان نه تنها در حراست از جان انسان‌ها، بلکه در حفظ محیط زیست در خط مقدم قرار دارید.

وی خاطرنشان کرد: آموزش، پیش‌بینی و پیشگیری و ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش نیروی انسانی در آتش‌نشانی شهر سنندج به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

گزش حیوانات وحشی بیشترین آمار حوادث شهر سنندج در شش‌ماهه امسال

سهیل فضل‌وزیری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج نیز در این مراسم تاکید کرد: طی شش ماه نخست امسال ۶۹۱ مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شده است که گزش حیوانات وحشی و موذی ۲۸۸ مورد، اتفاقات آسانسور ۱۰۰ مورد، آب‌گرفتگی و سیلاب ۱۰۰ مورد، محبوس شدن افراد در اماکن ۵۵ مورد، تصادف ۴۳ مورد و گیر کردن انگشتر با ۳۸ مورد بیشترین حوادث شش ماه اول امسال در شهر سنندج را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اطفای ۶۲۴ فقره آتش‌سوزی در شهر سنندج افزود: ۴۱۳ مورد از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به به فضای سبز، کشاورزی و مراتع، ۶۳ مورد اماکن مسکونی، ۴۲ مورد خودرو و ماشین‌آلات، ۳۶ مورد ضایعات و زباله و ۲۱ مورد در اماکن تجاری بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: عملیات‌های امداد و نجات و حوادث آتش‌سوزی شهر سنندج طی شش‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 692287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.