اجرای بیش از ۱۸ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از اجرای بیش از ۱۸ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در سطح این منطقه با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: سامانه پایش تصویری با استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری تحت شبکه وظیفه نظارت بر وقایع خاص و حراست از شهر را بر عهده دارد.

وی افزود: دوربین‌های نظارت تصویری اصلی‌ترین ابزار جمع‌آوری و ثبت اطلاعات تصویری سطح شهر و انتقال آن به مرکز کنترل ترافیک است که ثبت اطلاعات تصویری جهت بهره‌برداری‌های ترافیکی نظیر تعیین میزان و حجم ترافیک، بهینه‌سازی زمان‌بندی تقاطع‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه به‌شمار می‌رود.

اجرای بیش از ۱۸ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه سریع سیستم‌های آزادراهی و بزرگراهی اظهار کرد: مسئله ایمنی ترافیک به دلیل افزایش سرعت موجب نگرانی مردم و سیاست‌گذاران عرصه حمل‌ونقل شده است. محدودیت سرعت به عنوان یکی از متداول‌ترین شیوه‌های مدیریت راه‌ها در زمینه ایمنی، نقشی مؤثر را در حفظ ایمنی مسافران ایفا می‌کند. استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری امروزه یکی از مؤثرترین روش‌های جمع‌آوری اطلاعات در جوامع پیشرفته است.

وی ادامه داد: این ابزار مفید به مدیران و کارشناسان، توانایی دسترسی تصویری بر تمام مسیرها و در نهایت پردازش آن‌ها را می‌دهد تا بر اساس آن تصمیم‌های مقتضی برای هدایت روان ترافیک، ارتقای سطح ایمنی، کاهش تصادفات را اتخاذ کنند.

نصب تعداد دیگری از سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در چهار کیلومتر ابتدایی (کیلومتر ۰ تا ۴) رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان در دستور کار شهرداری است.

نظری‌پور ادامه داد: به همین منظور اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اقدام به نصب بیش از ۱۸ سامانه نظارت تصوری و ثبت تخلف در سطح منطقه، همچنین در سطح هفت کیلومتر رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان کرده است.

وی افزود: نصب دکل ۳۰ متری در محل تقاطع غیرهم‌سطح سردار سلیمانی در تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) با کمربندی شرق و رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان برای نصب ۱۰ دوربین نظارت تصویری، ثبت تردد و تخلف و پلاک‌خوان، همچنین نصب چهار دوربین نظارت تصویری در تقاطع غیرهم‌سطح قهجاورستان، میدان اندوان، کیلومتر پنجم رینگ چهارم و تقاطع غیرهم‌سطح شهدای بهاران به همراه نصب شش دوربین ثبت تخلف سرعت در کیلومتر چهارم تا هفتم رینگ حفاظتی نصب شده است.

اجرای بیش از ۱۸ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: از دیگر اقدامات در این زمینه نصب سه دوربین نظارت تصویری در میدان سلمان، میدان شهید رجایی و خیابان جی غربی مقابل ایستگاه BRT دانشسرا بوده که اجرای این ۱۸ سامانه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب تعداد دیگری از سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در چهار کیلومتر ابتدایی (کیلومتر ۰ تا ۴) رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان و نصب دوربین ثبت تخلف سرعت در زیرگذر میدان ارغوانیه طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 692283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.