کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی سنندج جبران می‌شود

شهردار سنندج با تاکید بر ضرورت جبران کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث جذب نیرو وجود دارد، تلاش کرده‌ایم کمبود نیروی انسانی این سازمان را با تزریق نیروهای موجود در شهرداری جبران کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در مراسم تقدیر از آتش‌نشانان در سنندج اظهار کرد: آتش‌نشانان با ایثار و ازخودگذشتگی همواره در صف خدمت به مردم هستند و نتیجه این خدمت جهادی نجات جان و مال مردم است.

وی افزود: مشاغل کمی در سراسر جهان به اندازه شغل آتش‌نشانی با فداکاری و ازخودگذشتگی همراه است، این شغل در بین مردم با عنوان فداکاری و ازخودگذشتگی یاد می‌شود.

شهردار سنندج ادامه داد: همین روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که در میان فعالان حوزه آتش‌نشانی وجود دارد، موجب شده است آتش‌نشان‌ها در هر کجای جهان و در هر فرهنگی از دیدگاه مردم بسیار محترم شمرده شوند.

رشیدی با بیان اینکه آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و ایثار است، خاطرنشان کرد: زمانی که آتشی در جایی برافروخته می‌شود انسان برای نجات خود فرار می‌کند، اما آتش‌نشان‌ها برای دفاع از جان مردم و طبیعت به دل آتش می‌زنند که این مهم بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه ارتقای تجهیزات و توانایی نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی سنندج تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون واحدهای ساختمانی چندطبقه و آپارتمانی، وجود نردبان هیدرولیکی یکی از نیازهای اساسی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سنندج بود.

شهردار سنندج تاکید کرد: قبل از سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید این نردبان هیدرولیکی به شرکت پرداخت شده بود، با وجود تمام مشکلاتی که شهرداری در آن مقطع به لحاظ مطالبات پیمانکاران و حقوق عقب‌افتاده پرسنل داشت سه میلیارد تومان باقی‌مانده را پرداخت کردیم که ارزش ریالی این نردبان در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیارد تومان است.

رشیدی با بیان اینکه هرگز نگاه درآمدزایی به سازمان آتش‌نشانی نداشته‌ایم، گفت: همواره بر پرداخت به‌موقع حقوق پرسنل این سازمان که ماهانه بالغ بر چهار میلیارد تومان است، تاکید کرده‌ایم و در کنار این مهم توجه به ارتقای سطح رفاهی و آموزشی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: درآمد سازمان آتش‌نشانی سنندج در حال حاضر با وجود رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته پاسخگوی یک ماه حقوق پرسنل آن است.

شهردار سنندج گفت: ایجاد کدهای درآمدی پایدار، برنامه‌ریزی برای تجهیز ماشین‌آلات و ارتقای جایگاه سازمانی از نیازهای اصلی در سازمان آتش‌نشانی است، در این راستا باید از ایده افراد خوش‌فکر و باتجربه بهره بگیریم.

رشیدی با تاکید بر ضرورت جبران کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی افزود: در همین راستا با توجه به محدودیت‌هایی که برای جذب نیرو وجود دارد، تلاش کرده‌ایم کمبود نیروی انسانی این سازمان را با تزریق نیروهای موجود در شهرداری جبران کنیم.

کد خبر 692277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.