مینی‌بوس جایگزین برای رفع کمبود سرویس مدارس گرگان در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان از کمبود سرویس مدارس برای دانش‌آموزان گرگانی خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه مینی‌بوس تدارک دیده‌ایم که مورد استقبال خانواده‌ها قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کمال‌غریبی صبح امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران استان با اشاره به تأمین وسیله نقلیه برای سرویس مدارس اظهار کرد: ۱۰ دستگاه مینی‌بوس از سوی اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای به شهرداری تحویل شد.

وی افزود: هرچند سازمان در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است، اما خانواده‌ها از مینی‌بوس استقبال نکردند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان با بیان اینکه همین تعداد مینی‌بوس تحویلی نیز بلااستفاده مانده است، خاطرنشان کرد: مکاتبه‌ای با آموزش‌وپرورش داشتیم تا خانواده‌هایی که هنوز موفق به تهیه سرویس مدارس برای فرزندان خود نشده‌اند نسبت به تأمین آن اقدام کنند.

کمال‌غریبی با اشاره به استفاده از خودروی شخصی برای سرویس مدارس اضافه کرد: از آنجا که زمان شیوع ویروس کرونا مدارس مجازی بود، بسیاری از رانندگان سرویس مدارس خودروی شخصی به سراغ کسب‌وکار دیگری رفتند و پس از آن استقبالی از سوی آن‌ها برای بازگشت مجدد به سرویس مدارس نشد و تعداد آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کرایه مینی‌بوس نسبت به خودروهای شخصی کمتر است، ادامه داد: در سطح شهر گرگان هزینه سرویس مدارس با مینی‌بوس ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۷۰۰ و پژو و سمند ۸۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری گرگان با اشاره به افزایش ترافیک شهر گرگان طی سال‌های اخیر تاکید کرد: با توجه به نوسازی که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شده، مهم‌ترین مسئله ایجاد خط ویژه برای ناوگان عمومی در معابر اصلی شهر است.

کمال‌غریبی افزود: سازمان این توانمندی را دارد که برای اتوبوس‌ها زمان‌بندی اعلام کند، بنابراین از شورای ترافیک انتظار داریم تا برای خط ویژه برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده شهروندان گرگانی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بالا است، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم، سازمان می‌تواند در این حوزه خدمات خوبی به شهروندان ارائه کند.

کد خبر 692242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.