افتتاح دومین باغ بانوان مهربانو در شیراز

دومین باغ بانوان مهربانو در مراسمی با حضور شهردار شیراز، مدیران مجموعه مدیریت شهری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و با استقبال بی‌نظیر زنان و خانواده‌ها به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز شامگاه _یکشنبه نهم مهرماه_ در آئین افتتاح باغ بانوان مهربانو در منطقه ۱۱ شهرداری این شهر اظهار کرد: به نظر می‌رسد نام این باغ باید تغییر کند، چراکه اساس و کارکرد این باغ بیشتر ورزشی است.

وی افزود: اولین باغ بانوان در سطح منطقه شش و در پیاده‌راه سلامت به بهره‌برداری رسید و در بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده این فضا مورد توجه قرار گرفت و اعلام شد که در سفر آتی رئیس‌جمهور به شیراز بستر حضور ایشان در باغ بانوان مهربانو فراهم خواهد شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه این باغ می‌تواند تبدیل به الگویی در کشور شود، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۱۱ در بسیاری از امور پیشرو بوده و در ایام اربعین نیز فعالیت این منطقه شهرداری خوش درخشیده است.

اسدی با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور آغاز عملیات خط ۴ مترو از بلوار مدرس به سمت میدان دفاع مقدس، بلوار سیبویه، دروازه کازرون، خیابان گمرک به طول ۵.۵ کیلومتر و خط اتصال خط یک به چهار در خیابان‌های توحید، چهارراه پیروزی و حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به شهر شیراز، حدود پنج هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که در نوع خود کم‌سابقه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات پیش‌بینی شده بتوان بعضی محرومیت‌های محلات شهر شیراز را کاهش داد.

افزایش ۱۰ برابری بودجه فرهنگی نسبت به گذشته

در ادامه این مراسم سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه در دوره ششم شورا اتفاق افتاده حاصل یک اندیشه دینی است، تاکید کرد: نوع نگاه دین به بانوان همین است، آن‌ها به جهت جایگاه ویژه و مسئولیت‌ها استحقاق این را دارند تا خدمات ویژه‌ای به آن‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بودجه شهرداری شیراز چهار برابر شده است، بودجه فرهنگی بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته و افتتاح و بهره‌برداری از این باغ بانوان حاصل این بخش از اعتبارات است.

بهره‌برداری از پنج باغ بانوان در استان فارس

در این مراسم همچنین زهرا یقطین، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس تاکید کرد: نیازهای جامعه ایجاب می‌کند تا از ظرفیت‌های که در شهر شیراز وجود دارد برای ایجاد باغ‌های بانوان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان فارس هفت باغ بانوان ایجاد شده است، اضافه کرد: پنج باغ یا پارک بانوان در سفر رئیس‌جمهور در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس ابراز امیدواری کرد این باغ‌ها مشارکت بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی محلات را با رویکرد محله‌محوری و شناخت ظرفیت‌های محلات در حوزه زنان فراهم کند.

یقطین با اشاره بر اینکه حمایت و تسهیلگری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در این حوزه به عنوان یک ضرورت مدنظر است، تاکید کرد: باید این ظرفیت برای بانوان برای مشارکت بیشتر آن‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: بازارچه‌های در این فضا ایجاد شده است تا بستر اشتغال‌زایی برای بانوان فراهم باشد.

ایجاد ۴۰ غرفه برای عرضه و فروش محصولات بانوان سرپرست خانوار در باغ مهربانو

در ادامه این مراسم علی فراشائیان، شهردار منطقه ۱۱ شیراز تصریح کرد: بانوان می‌توانند در این فضا انواع فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به دستوری که از سوی شهردار شیراز برای استفاده از بهترین تجهیزات در این فضا صادر شد، برای خرید تجهیزات ورزشی این فضا از نظر بانوان محله بهره‌مند شدیم و با در نظر داشتن خواسته‌های بانوان طراحی و احداث این فضا انجام شد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به اینکه در سطح منطقه اجرای پروژه‌های عمرانی بسیاری در دست اجرا است، اضافه کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح این منطقه به صورت گسترده در فاز یک عملیات اجرایی پروژه‌ها بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان پروژه در سال گذشته اجرا شد.

فراشائیان تصریح کرد: احداث کتابخانه فال اسیری، مجموعه کتابخانه نصر، بازسازی پارک ارغوان که پس از ۴۰ سال در شهرک پودنک در حال بازسازی است و برپایی نمایشگاه خانواده تمدن‌ساز از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری شیراز است.

وی اضافه کرد: در باغ بانوان مهربانو فضای‌های ورزشی همچون زمین بسکتبال، والیبال، بدمینتون، دو میز پینگ‌پنگ، پنج میز شطرنج و ایجاد ۴۰ غرفه برای عرضه و فروش محصولات بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

تلاش مدیریت شهری بر احداث باغات بانوان مهربانو

در پایان این مراسم افسانه خواست‌خدایی، مسئول پیگیری و نظارت بر امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با همت و تلاشی که شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری داشت، طرح ایجاد باغ‌های بانوان و کودکان در هر منطقه شهرداری شیراز در دستور کار قرار گرفت و اولین باغ بانوان در سطح منطقه ۱۱ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: باغ بانوان مهربانو با هدف نشاط‌افزایی، ورزش و بهره‌مندی بانوان از چنین فضاهایی احداث شده است و بخشی از فضای باغ بانوان مهربانو در اختیار زنانی قرار گرفته است که سرپرست خانوار هستند و اشتغال‌آفرینی آن‌ها مهم است.

مسئول پیگیری و نظارت بر امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در سطح شهر شیراز ایجاد چنین فضاهایی به شدت احساس می‌شود، گفت: شهر شیراز نیازمند فضاهایی است که خانواده و شهروندان بتوانند با حضور در چنین فضاهایی از تفریحات سالم بهره‌مند شوند.

خواست‌خدایی ضمن قدردانی از شهردار شیراز در همراهی و همکاری و پیشبرد مباحث اجرایی این باغ افزود: تلاش مدیریت شهری بر آن است تا فضای باغ‌های بانوان مهربانو در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز ایجاد شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های ویژه برای بانوان در سطح شهر شیراز در حال انجام بوده که اجرای طرح بانوان آتش‌نشان و شهر خانواده از جمله آن‌ها است.

کد خبر 692212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.