راهداری با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه به استقبال فصل سرما می‌رود

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: راهداری استان با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه آماده خدمت‌رسانی در فصل سرما است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مسیرهای ارتباطی مهم جاده‌ای است که استان‌ها و بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور متصل می‌کند.

جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر یکی از مسیرهای ارتباطی است که باعث کاهش زمان در مسیر ارتباطی جنوب به مرکز کشور می‌شود.

وجود راه‌های ارتباطی کوهستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، باعث شده که این مسیرها همواره با خطرات احتمالی روبرو باشند.

با شروع فصل بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد، برخی از مسیرهای ارتباطی بین شهری و در روستاها به ویژه در مناطق روستایی با بارش برف مسدود می‌شوند و مشکلات بسیاری را برای مردم و مسافران به وجود می‌آورد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های پیش از موعد در پاییز دستگاه‌های متولی باید در خدمت‌رسانی به مناطق روستایی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در فصل بارش به ویژه در زمستان و بارش برف با انسداد برخی از مسیرهای ارتباطی در استان در ارتفاعات و مناطق کوهستانی روبرو هستیم، افزود: راهداری استان تمهیدات لازم جهت مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمات‌رسانی در زمان بارش‌ها است.

وی با بیان اینکه سه پروژه مهم پل روستای «رودسمه»، پل «شهید طیب» و پل «شهید نوری» از طرف راهداری استان در دست اجرا است، اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم اعتبارات راهداری استان در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل جذب شده‌است.

روستا گفت: ۱۲ دوربین پایش در مسیرهای ارتباطی استان وجود دارد که ۹ عدد دوربین دیگر برای رصد و پایش مسیرهای استان اضافه خواهد شد.

کد خبر 692169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.