نخاله‌های ساختمانی ارومیه را در آینده نزدیک دچار مشکل خواهند کرد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز کشورهای پیشگام به سمت و سوی بازیافت نخاله‌های ساختمانی پیش می‌روند، در کشور ما نیز اقداماتی در شهر اصفهان شروع شده است و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی بهرام امروز _یکشنبه، نهم مهرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: نخاله‌های ساختمانی در آینده نزدیک شهر ارومیه را دچار مشکل خواهد کرد، بنابراین این موضوع حساس نیاز به برنامه‌ریزی اساسی از سوی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی دارد.‌

وی افزود: امروز کشورهای پیشگام به سمت و سوی بازیافت نخاله‌های ساختمانی پیش می‌روند، در کشور ما نیز اقداماتی در شهر اصفهان شروع شده است و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری و مدیریت پسماند باید در جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک از مبدا اقدامات لازم را انجام و با انتخاب پیمانکار عملیات تفکیک زباله را تسریع بخشند و گزارش لازم را به شورا ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها و آموزش و فرهنگ‌سازی زمینه را برای همکاری و مشارکت مردم فراهم خواهد ساخت.

بهرام ادامه داد: همانگونه که برای احداث، مجوز و پروانه صادر می‌شود، باید برای تخریب و تولید نخاله ساختمانی نیز مجوز اخذ شود و محل جمع‌آوری و دپوی نخاله‌ها نیز به اطلاع شهروندان رسانده شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت واحد شهری در کشور ایجاد نشود و نهادها و ادارات مختلف برای امور مختلف و متفاوت تصمیم سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند، وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دولت باید حمایت‌های خود را به‌ویژه در زمینه حفظ محیط‌زیست از شهرداری‌ها انجام دهد.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های قوه‌قضاییه و دستگاه‌های انتظامی و پلیس راهور گفت: از قوه‌قضاییه، نیروی‌انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به خاطر حمایت‌های همیشگی تشکر می‌کنیم و انتظار داریم در بحث‌های مربوط به خدمات شهری نیز همچون سال‌های گذشته پشتیبان مدیریت شهری باشند.

کد خبر 692167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.