نخستین دستگاه مایع‌پاش دیایس در اراک رونمایی شد

با حضور مدیرکل تجهیزات و ساماندهی فرودگاهی کشور، استانداران مرکزی و اردبیل نخستین دستگاه مایع پاش دیایس ساخت ایران در شرکت صنعتی لجور اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میرسعید صفی‌نیا مدیرکل تجهیزات و ساماندهی و فرودگاهی کشور امروز _ یکشنبه، نهم مهرماه_ اظهار کرد: تحریم‌ها فرصتی برای توجه به ظرفیت‌های داخلی ایجاد کرده است.

وی هزینه تمام شده این دستگاه برای شرکت‌های فرودگاهی را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حقیقت این مبلغ را می‌توان صرفه‌جویی ارزی قلمداد کرد.

مدیرکل تجهیزات و ساماندهی و فرودگاهی کشور تولید داخلی را گامی در راستای توسعه پایدار اقتصادی کشور دانست و گفت: اتکا به توان و ظرفیت داخلی پیامدهای تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان را کم‌اثر می‌کند، ضمن اینکه مخترعان و دانش‌آموختگان داخلی نقش مهمی در رونق چرخه اقتصاد و تولید دارند.

وی با بیان اینکه برای خرید این محصول باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه صرف می‌شد، ادامه داد: تولید این دستگاه در داخل کشور با ۵۰ یا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری انجام شده است.

صفی‌نیا با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه در ایران موجود است، افزود: این فناوری داخلی هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و نسبت به نمونه خارجی آن مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات داخلی فرودگاه اراک در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای تأمین دیایس فرودگاه اراک استانداری مرکزی اعتبار در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی هم با بیان اینکه در سال‌های اخیر تولیدات شرکت لجور به عنوان نخستین تولیدات به جامعه معرفی شده است، گفت: ۴۲ سال از عمر شرکت صنعتی و تولیدی لجور می‌گذرد و این شرکت در این سال‌ها به نقاط اوج رسیده و افتخارات متعددی را کسب کرده است.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار اردبیل اظهار کرد: شرکت لجور سال گذشته برای اولین بار جرثقیل ۶۰ تنی را تولید کرد.

وی با بیان اینکه باید زیر ساخت توسعه در بخش راه‌ها توسعه یابد، افزود: با وجود اینکه ممکن است فرودگاه برای استان مرکزی قابل اهمیت نباشد، اما برای استان اردبیل حیاتی است.

لزوم توسعه فرودگاه استان اردبیل

سیدحامد عاملی با بیان اینکه فرودگاه برای اردبیل جزو زیرساخت‌های توسعه‌ای به شمار می‌رود، اظهار کرد: برنامه مهم استان توسعه فرودگاه است، چراکه مردم همواره از کمبود پرواز و لغو پرواز گلایه‌مند بودند.

وی با بیان اینکه بعد از سفر ریاست جمهوری منابعی در اختیار استان اردبیل قرار گرفت و صرف توسعه فرودگاه شد، افزود: استان‌های سردسیر در نیمه دوم سال با سرمای هوا روبرو هستند و این موضوع موجب می‌شود در خدمات فرودگاهی و پروازها با مشکل مواجه شوند که پس از این با استفاده از ضد یخ این مشکل هم مرتفع می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶ لغو پرواز از فرودگاه اردبیل گزارش شده است، گفت: سال گذشته ۱۷ لغو پرواز داشتیم، اما امسال لغو پرواز به علت ایمنی فرودگاهی در اردبیل ثبت نشده است.

حمیدرضا مهدی‌نیا نماینده هیئت مدیره گروه صنعتی لجور اراک هم با بیان اینکه این شرکت با سابقه ۴۰ ساله اولین و بزرگترین تولیدکننده بالابرهای هیدرولیکی، جک‌های هیدرولیکی است، اظهار کرد: مجموعه صنعتی و تولیدی لجور ۵۷ مدل انواع بالابر و ۵۵۰۰ دستگاه از این محصول تولید کرده است.

وی با بیان اینکه بالابرهای آتش نشانی یکی از محصولاتی است که به عنوان شاه محصول شناخته می‌شود افزود: این محصول در کشور تولید نمی‌شود، اما با پیگیری طراحی آن انجام و در ابتدا یک یا دو دستگاه به صورت نمونه تولید شد تا به مرحله انبوه سازی رسید.

نماینده هیئت مدیره گروه صنعتی لجور اراک با بیان اینکه یکی از محصولات نوظهور شرکت لجور دست‌یابی به بالابر ضدیخ پاش است، ادامه داد: با توجه به اینکه هواپیما در ارتفاع بالا دچار یخ‌زدگی می‌شود و یخ‌زدگی از آن باید با ضدیخ رفع شود، شرکت لجور دستگاهی را برای شستشو طراحی و تولید کرد و نخستین سفارش‌دهنده آن هم توسط فرودگاه اردبیل انجام شد.

کد خبر 692156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.