زمینه راه‌اندازی دهکده لجستیک استان مرکزی فراهم شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ایجاد دهکده لجستیک با هدف فراهم‌سازی زمینه بارگیری، واردات و صادرات کالا به این استان در اراک ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر اسدی یکشنبه نهم مهرماه در جلسه مرکز لجستیک استان مرکزی با بیان اینکه مسئله واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی موضوعیت دارد اظهارکرد: با ایجاد این امکان زیرساختی، امر صادرات و واردات کالا تسهیل شده و می‌تواند چهره اقتصادی اراک را متحول کند.

وی با بیان اینکه باید با بررسی جوانب از این شرایط عبور کنیم، افزود: پس از واگذاری، شرکت شهرک‌ها باید با رویکرد توسعه زیرساخت‌ها و تعیین چارچوب قیمتی جذاب، زمینه راه‌اندازی دهکده لجستیک استان مرکزی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه باید در این دهکده از تمام ظرفیت‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای اراک برای تخلیه بار یا بارگیری استفاده شود، گفت: برای انجام مطالعات دهکده لجستیک استان مرکزی باید از وجود مشاوری قوی بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: ساخت این مرکز، مهمترین طرح سازمان صمت است اما متأسفانه با وجود اهمیت بسیار بالای موضوع لجستیک، مدیرکل صمت استان و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی و مدیر فرودگاه در این جلسه حضور ندارند.

اسدی با اشاره به اینکه باید مدلی طراحی شود تا زیرساخت‌ها اجرایی و سپس واگذاری انجام شود گفت: در جلسات گذشته مقرر شد، مجری این کار شرکت شهرک‌های صنعتی یا سازمان همیاری یا بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان همیاری باید به مسئله ایجاد زیرساخت‌های دهکده ورود کند افزود: یکی از دلایل تبدیل شدن مرکز لجستیک استان مرکزی به دهکده، دسترسی همزمان به راه آهن و فرودگاه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه مطالعات این طرح باید با هماهنگی با راه آهن و فرودگاه اراک انجام شود، اظهار کرد: مطالعه این طرح ۴۰۰ هکتاری باید توسط یک مشاور قوی انجام شود و در فاز نخست مطالعات خود را برای ۶۰ هکتار آغاز کند.

وی ادامه داد: مشاور این طرح هم باید ماهانه گزارشی از عملکرد و مطالعات خود ارائه دهد تا بر اساس آن ریل‌گذاری و مسیر دهکده مشخص شود.

اسدی با اشاره به معرفی راه آهن به عنوان دستگاه مسئول دهکده لجستیک استان ادامه داد: در این زمینه باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و گزینه‌های سرمایه‌گذاری را هم مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش صنعت استان هم استفاده شود گفت: در صورتی که شرکت صنعتی قوی که بتواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند وجود دارد، بررسی و رایزنی‌های لازم انجام و در کنار آن با راه‌آهن هماهنگی لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اظهار کرد: فرآیند مربوطه تا جلسه آینده باید تهیه شود تا در صورت حضور سرمایه‌گذار، تمامی موارد شرح داده شود.

کد خبر 692136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.