شرکت آب و فاضلاب نسبت به احداث فاضلاب‌های جدید اقدام کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شرکت آب و فاضلاب هرچه سریعتر اقدامات لازم را در راستای بهسازی و بازسازی فاضلاب‌های قدیمی و احداث فاضلاب‌های جدید در مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر رشت انجام دهد تا شهرداری بتواند طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌ها را در این مناطق اجرا کند.

محمد حسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارندگی روزهای پایانی شهریورماه امسال که نسبت به بارش‌های قبلی رشت بسیار شدید بود، باعث آب‌گرفتگی بعضی مناطق این شهر شد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

وی افزود: آب‌های سطحی در کوچه و معابر خاکی پس از مدت زمان کوتاهی فروکش می‌کند، اما با اجرای آسفالت که بیشتر با درخواست بحق شهروندان و مسئولان انجام شده است، مانع از نفوذ آب به زمین و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیش از عملیات اجرای آسفالت معابر باید فاضلاب و طرح جمع آوری و هدایت آب سطحی توسط شرکت آب و فاضلاب و شهرداری در مناطق شهری احداث شود، تا شهروندان در بارندگی‌ها با مشکل آب‌گرفتگی مواجه نشوند، خاطرنشان کرد: پیمانکاران و مجموعه سازمان عمران شهرداری در زمان اجرای عملیات پروژه‌های آسفالت معابر باید دقت لازم را داشته باشند و با کنترل دریچه‌ها، از انسداد مسیرهای خروجی آبروها و منهول‌ها جلوگیری کنند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه در بارندگی اخیر، نیروهای شهرداری در سطح شهر تمام تلاش خود را کردند تا با باز کردن مسیر آبروها مانع از آب‌گرفتگی معابر شوند، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از محلات شهر رشت خانه ویلایی بزرگ احداث شده بود که در این محلات تعداد خانوار اندکی ساکن بودند، اما با گذشت زمان، افزایش جمعیت و رونق ساخت‌وساز، این خانه‌ها تخریب و تبدیل به آپارتمان‌های بلندمرتبه با تعداد زیادی واحد مسکونی شده است که به تبع آن مصرف آب و دفع آب و فاضلاب بیشتر شده است و ظرفیت فاضلاب قدیمی جوابگوی مصرف این تعداد از جمعیت شهری نیست.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین موجب تخریب و یا انسداد مسیرهای فاضلاب قدیمی شهری رشت شده که نیازمند بهسازی است، تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای بهسازی و بازسازی فاضلاب‌های قدیمی و احداث فاضلاب‌های جدید در مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر رشت انجام دهد تا شهرداری بتواند طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی را در این مناطق اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه احداث شبکه فاضلاب شهری مانع از ورود فاضلاب خانگی و صنعتی به داخل آب‌های سطحی و آلودگی رودخانه‌ها می‌شود، گفت: شهرداری باید در ارتباط با لایروبی فاضلاب‌های قدیمی به تکلیف خود عمل کند، این موضوع در جلسه شورای اسلامی شهر به شهردار رشت ابلاغ شده است و امیدواریم با لایروبی فاضلاب‌ها مشکل آب‌گرفتگی برخی مناطق شهری رفع شود.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه بودجه مورد نیاز و پیشنهادی شهرداری برای اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، در شورای اسلامی شهر تصویب شده است، افزود: شورای اسلامی شهر براساس تبصره سه با هماهنگی و درخواست اداره آب و فاضلاب، اعتبارات و مجوزهایی را به شهروندان اعطا می‌کند تا برای احداث فاضلاب، لوله و مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 692127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.