80 دانش‌آموز هنرستان علوم و فنون دریایی بندرعباس راهی کلاس درس شدند

هنرستان پسرانه علوم و فنون دریایی «شهید اصغر موسی‌زاده» بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور 80 دانش‌آموز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نخستین هنرستان جوار ساحلی بنادر و دریانوردی هرمزگان با نام «شهید اصغر موسی‌زاده» به مناسبت هشتم مهرماه برابر با ۳۰ سپتامبر به عنوان روز جهانی دریانوردی در دو رشته «بندری» و «مکانیک و موتورهای دریایی» روز یک‌شنبه نهم مهرماه به صورت رسمی افتتاح شد.

حسین عباس‌نژاد در آئین افتتاح این هنرستان دریایی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور تربیت دریانوردانی با سطح دانش بالا است که بتوانند با بهترین شرایط ایمنی ناوگان دریایی کشور را هدایت کنند.

وی با اشاره به لزوم کاهش دریانوردان خارجی و بهره‌گیری از نیروی کار داخلی در توسعه اقتصاد دریانوردی کشور، افزود: با امکاناتی که سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار دارد، ایجاد چنین هنرستان‌هایی در توسعه کیفیت آموزش بیشترین اثرگذاری را به دنبال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه موضوعات مربوط به کارورزی واقعی نیز بسترهای لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی بر روی کشتی‌های مختلف فراهم خواهد شد که بعد از پایان دوران تحصیل دانش‌آموختگان این رشته‌ها با بهترین شرایط آموزشی و تخصصی وارد بازار کار شوند.

محمد قویدل نیز گفت: یکی از رویکردهای این اداره‌کل متناسب‌سازی برخی از رشته‌ها و احداث هنرستان‌های تخصصی بر اساس ظرفیت و نیازهای این استان است.

وی افزود: در مدت دو ساله دولت سیزدهم ۲۸ هنرستان جوار صنایع در این استان احداث و ساماندهی شده و آنچه برای ما اهمیت دارد ارتباط بین رشته‌های هنرستانی و بازار کار استان هرمزگان است که با این نگاه تعداد هنرستان‌ها افزایش پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از دیگر مزیت‌های ارتباط صنعت و آموزش به ارتقا جایگاه نخست استان هرمزگان در حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی اشاره کرد و افزود: با توجه به صدور مجوز این هنرستان در اواخر شهریورماه امسال، ثبت‌نام در این هنرستان با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شد.

به گفته وی؛ در مدت یک هفته کار ثبت‌نام، ۸۰ دانش‌آموز برای تحصیل در مقطع دهم در این هنرستان پذیرش شدند.

قویدل اضافه کرد: هنرستان پسرانه علوم و فنون دریایی «شهید اصغر موسی‌زاده» پنجمین هنرستان دریایی در استان هرمزگان است که از این تعداد چهار هنرستان همجوار و وابسته بوده و یک هنرستان نیز به صورت مستقل توسط آموزش و پرورش مدیریت می‌شود.

درس‌های عملی دانش‌آموزان هنرستان «شهید اصغر موسی‌زاده» بنادر و دریانوردی هرمزگان در مرکز آموزش شهرک شهید رجایی برگزار می‌شود.

کد خبر 692108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.