جزئیات فوت پسربچه ۸ ساله در سازه‌های آبی شوشتر

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌ تاریخی شوشتر جزئیات فوت پسربچه هشت ساله در سازه‌های آبی شوشتر را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا اظهار کرد: خانواده‌ای هفت‌نفره اهل شهرستان ایذه ساعت ۱۰:۵۵ صبح جمعه، هفتم مهرماه ۱۴۰۲ وارد محوطه آسیاب‌ها و آبشارها می‌شوند.

وی افزود: حدود هشت دقیقه بعد از ورود خانواده یادشده به محوطه، پسربچه‌ای هشت‌ساله از این خانواده جدا می‌شود و به سمت فضایی به نام استراحتگاه که سازه‌ای موقت در قسمتی از آبشارها است می‌رود و وارد آن می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با بیان این‌که در این استراحتگاه، فضایی برای استراحت و رفع خستگی گردشگران تعبیه شده که دارای آب‌سردکن، نشیمن و سایر تجهیزات است، ادامه داد: بر اساس فیلم‌ها و تصاویر موجود در دوربین‌های مداربسته محوطه میراث جهانی، پسربچه در این استراحتگاه، آبی می‌نوشد و از استراحتگاه خارج می‌شود که هنگام خروج پس از طی مسافتی پنج تا شش متری به زمین می‌خورد و بلافاصله هنگام برخاستن در حالت نیم‌خیز (ظاهراً به دلیل پمپاژ نشدن و نرسیدن خون به مغز) بار دیگر به زمین می‌خورد که در مرتبه دوم از حال می‌رود.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، همکاران ما در پایگاه بی‌درنگ وارد عمل شدند و با اورژانس تماس گرفتند؛ اما به دلیل احتمال تأخیر در رسیدن نیروهای اورژانس، عوامل پایگاه میراث‌جهانی برای این‌که زمان را از دست ندهند؛ پسربچه را به همراه خانواده او با خودروی شخصی در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به بیمارستانی در شوشتر منتقل می‌کنند.

مهدوی‌کیا با اشاره به این‌که در بیمارستان شوشتر، قلب پسربچه احیا می‌شود، گفت: بیمار تا حوالی ساعت ۱۵:۳۰ در شوشتر بود که پس از این ساعت، با پیگیری‌هایی که از طریق شورای تأمین شهرستان انجام دادیم، به دستور فرماندار، بیمار با اورژانس هوایی هلی‌کوپتر به بیمارستان فوق تخصصی کودکان «ابوذر» اهواز منتقل شد؛ اما متأسفانه این کودک با وجود تلاش پزشکان، بامداد شنبه، هشتم مهرماه فوت کرد.

وی تصریح کرد: علت مرگ هنوز معلوم نیست اما برای موضوع پرونده قضائی تشکیل شده و شخص دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز به عنوان مدعی‌العموم تا مشخص شدن نتیجه کارشناسی پزشکی قانونی، پیگیر موضوع است.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر اضافه کرد: ما نیز منتظر هستیم تا بررسی‌ها به صورت کامل انجام شود و پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند تا علت مرگ این پسربچه مشخص شود.

به گزارش ایمنا، روز گذشته نیز در پی انتشار خبر فوت کودک هشت‌ساله در سازه‌های آبی شوشتر، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از تشکیل پرونده قضائی برای بررسی این حادثه خبر داد.

کد خبر 692084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    اون داداش من بود