رمز پیروزی ملت ایران وحدت زیر سایه رهبری است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: رمز پیروزی ملت ایران وحدت پشت سر حضرت امام و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، به بررسی ابعاد مختلف هفته وحدت از چند منظر پرداخت و اظهار کرد: در ابتدا لازم است بدانیم هدف دشمنان ضد وحدت در سطح بین المللی کدام است؟ دوم مهاجمین به این حرکت تفرقه و اختلاف ایجاد کن در سطح جهان چه کسانی هستند؟ سوم مقابل آنها در داخل کشور و در کشورهای اسلامی چه کسانی می‌توانند قرار بگیرند و جبهه مقابله با استکبار کدام است؟ و چهارم آثار و دستاوردهای وحدت و اتحاد امت‌های اسلامی کدام است؟

وی در رابطه با منظر اول یعنی اهداف استکبار جهانی و سلطه جهانی تصریح کرد: استکبار جهانی هویت دینی، انسانی و اخلاقی جامعه را هدف قرار داده و چون جمهوری اسلامی محور وحدت امت اسلامی است، از این رو استکبار به نظام مقدس جمهوری اسلامی حمله می‌کند.

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند، جامعه متحد اسلامی را با مرزبندی‌های مختلف قومیتی، مذهبی، فکری و … از یکدیگر جدا کند.

وی در توضیح منظر دوم اذعان کرد: مهاجمین به این وحدت اسلامی استکبار جهانی و شیطان بزرگ که در رأس آنها آمریکا است، صهیونیزم بین الملل، سران کشورهای اروپایی و غیر اروپا، حتی کشورهای خلیج فارس، بعضی کشورهای آسیایی و آفریقایی هستند که همه در پشت پرده نظریه واحدی در ایجاد اختلاف افکنی بین جامعه اسلامی دارند اما هر کدام با شیوه‌ای مختلف عمل می‌کنند.

حجت الاسلام سالک با اشاره به منظر چهارم با بیان اینکه مردم کشور ما، صف پولادین وحدت امت اسلامی را حول محور ولایت و حاکمیت دینی بر اساس سیاست عدالت گستری و حفظ وحدت و جلوگیری از هرگونه تجاوز در جامعه اسلامی دارند، تاکید کرد: انسان‌های آزاده جهان و جریانات مقاومت در برابر سلطه جهانی و مهاجمین صف آرایی کرده‌اند.

وی در خصوص آثار و دستاوردهای وحدت امت‌های اسلامی ابراز کرد: رمز پیروزی ملت ایران وحدت پشت سر حضرت امام و مقام معظم رهبری است که این رمز پیروزی را نباید از دست داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این رمز موفقیت در اتحاد شیعه و سنی، قومیت‌ها، مذاهب و سلایق مختلف کاربرد دارد و نماد این وحدت را می‌توان در یوم الله‌های مختلف از جمله روز ۲۲ بهمن، روز قدس و جریانات دیگر مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای وحدت برای ما، خودکفایی جمهوری اسلامی در سطح جهان و در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و … است.

حجت الاسلام سالک اذعان کرد: استقرار فرهنگ حکومت اسلامی در سطح جهان یکی دیگر از دستاوردهای وحدت اسلامی است که با سایر حکومت‌های دیکتاتوری، سلطنتی، موروثی و … تفاوت‌های فاحشی دارد.

وی ادامه داد: خودکفایی در قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در سطح جهان و رسیدن به قله‌های بلند علمی و … در سطح جهان از دیگر دستاوردهای وحدت اسلامی برای ما است، بنابراین باید فقط بر دستاوردهای وحدت امت تکیه کنیم.

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تمام دنیا بسیج شوند نمی‌توانند این رمز موفقیت را از ملت ایران و ملت‌های مسلمان بگیرند، به مناسبت‌های دینی اخیر اشاره کرد و گفت: در همین زمینه اولین روز جمعه اول ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور جهان و بیش از ۹ هزار نقطه در ایران برگزار شد و مادران نوزادان خود را روی دست گرفتند تا اعلام کنند فرزندانشان سربازان امام زمان خواهند بود.

وی با طرح این سوال که وحدت ملت حول محور حضرت علی اصغر را کدام قدرت می‌تواند ایجاد کند؟ به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال بیش از ۲۵ میلیون نفر به کربلا رفتند تا زیر پرچم امام حسین با امام عصر خود بیعت کنند، از این رو این وحدت دنیای اسلام و به ویژه تشیع در طول تاریخ در سطح جهان بی نظیر بوده است.

حجت الاسلام سالک خاطر نشان کرد: آثار و دستاوردهای داخلی و حتی بین المللی انقلاب اسلامی یکی دو تا نیست و باید تلاش کرد تا این دستاوردها و آثار به توده مردم اطلاع رسانی شود.

کد خبر 692042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.