دمای هوای کردستان ۴ درجه کاهش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هوانشاسی استان کردستان گفت: دمای هوای استان کردستان تا روز دوشنبه روند کاهشی خواهد داشت و به طور میانگین حدود چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دمای هوای شبانه‌روزی استان کردستان تا روز دوشنبه به صورت میانگین حدود چهار درجه کاهش می‌یابد به طوری که در مناطق مرتفع و سرد استان دمای شبانه و صبحگاهی به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی افزود: به سبب شرایط مساعد برای فعال شدن چشمه‌های غبار بر روی کشورهای عراق و سوریه و غالب شدن جریانات شرق سو، امروز امکان انتقال بخشی از آن غبار به آسمان استان بویژه نیمه غربی وجود دارد که کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته قاملو قروه با دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و سلین سروآباد نیز با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه کردستان را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز طی شبانه‌روز گذشته در خنک‌ترین حالت هشت درجه سانتی‌گراد گزارش شد و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 692032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.