از هر ۱۰۰۰ تولد ۲ نوزاد به کم‌شنوایی و ناشنوایی مبتلا است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از غربالگری سلامت شنوایی حدود ۱۰ هزار نوزاد و کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: در کشور از هر یک هزار تولد زنده دو نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی و ناشنوایی هستند.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت و ضرورت غربالگری سلامت شنوایی نوزادان اظهار کرد: از این تعداد، ۵۶۲۲ نوزاد و ۴۳۳۴ کودک در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مورد غربالگری سلامت شنوایی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۲ مورد کم شنوا و ناشنوا تا کنون شناسایی شده است که در حال حاضر روند درمانی و توانبخشی خود را سپری می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به غربالگری سلامت شنوایی ۷۶۰۹ نوزاد و کودک در شش ماهه ابتدای سال جاری تصریح کرد: کم‌شنوایی و ناشنوایی بر سایر ابعاد زندگی فرد نظیر شکل‌گیری گفتار، تعامل رفتاری، سطوح یادگیری و آرامش خانواده‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی، با تاکید بر اینکه بررسی سلامت شنوایی نوزادان خود از بدو تولد تا ۲۸ روزگی در کلینیک‌های طرف قرارداد اداره بهزیستی شد، اضافه کرد: در کشور ایران از هر یک هزار تولد زنده دو نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی و ناشنوایی هستند.

دلاوری خاطرنشان کرد: در کودکان بدو ورود به مدرسه ۲.۵ درصد، در کودکان مدرسه‌ای ۱۱ تا ۱۵ درصد و در بزرگسالان ۶۰ تا ۷۰ سال ۴۲ درصد از آسیب‌های شنوایی رنج می‌برند.

کد خبر 691991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.