جایزه مصطفی نمادی از پیشرفت و دستاوردهای علمی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: جایزه مصطفی به نمادی از خرد، پیشرفت و دستاوردهایی تبدیل شده است که بشریت را به تعالی سوق می‌دهد و این رویداد اهمیت بسیاری برای جوامع دانشگاهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی‌محمد میرمحمدی‌میبدی امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در رویداد انتقال تجربیات علمی دانشمندان جهان اسلام که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز به منظور تجلیل از دانش نوآوری و دستاوردهای چشمگیر دانشمندان برجسته در سرتاسر جهان گرد هم آمده‌ایم.

وی افزود: جایزه مصطفی در واقع به نمادی از خرد، پیشرفت و دستاوردهایی تبدیل شده است که بشریت را به تعالی سوق می‌دهد، این رویداد اهمیت بسیاری برای جوامع دانشگاهی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: با آغاز این رویداد بزرگ به یاد می‌آوریم که عقاید، اکتشافات و خلاقیت‌ها از مرزهای جغرافیایی، فرهنگ‌ها و تاریخ‌ها فراتر می‌روند. امروز ما شاهد اتحاد افکار مختلف هستیم که متعهد به تعالی علمی و فناوری هستند، جایزه مصطفی روحیه همکاری بین ملت‌ها را نمایان می‌سازد و محیطی را فراهم می‌کند که ایده‌ها به اشتراک گذاشته شود و پرورش پیدا کند و به واقعیت‌های ملموس تبدیل شود تا بر زندگی مردم در سراسر جهان به ویژه در جوامع مسلمان تأثیر بگذارد.

وی افزود: ما در آستانه داشتن امکانات راهگشا ایستاده‌ایم، همانطور که مرزهای دانش را با هم بررسی و تحلیل می‌کنیم نه تنها تحت تأثیر پرسش و خلاقیت قرار می‌گیریم، بلکه مسئولیت رسیدگی به چالش‌های بزرگی که دنیای ما با آن روبه‌رو است را نیز بر عهده داریم، از تغییرات آب و هوا تا پیشرفت‌های پزشکی و از راه‌حل‌های انرژی پایدار تا اکتشاف فضا تلاش‌های مشترک ما این قدرت را دارد که آینده‌ای روشن‌تر برای نسل‌های آینده را شکل دهد.

وی ادامه داد: امروز ما از ذهن‌های درخشانی که زندگی خود را به کشف اسرار جهان، بهبود شرایط انسانی و پیشبرد مرزهای ممکن اختصاص داده‌اند و دانشمندانی که با ایده‌ها و کشف‌های خود به تحول و پیشرفت جوامع کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنیم زیرا این دانشمندان با بررسی مسائل پیچیده و ارائه راه‌حل‌های نوین به ما نشان داده‌اند که چگونه می‌توانیم به دنیای بهتری دست پیدا کنیم.

میرمحمدی‌میبدی خاطرنشان کرد: در این مراسم جایزه مصطفی به بهترین ایده‌ها و پروژه‌های علمی و فناورانه اهدا خواهد شد، این جوایز به عنوان تشویق‌کننده‌هایی برای ادامه تلاش برای دستیابی به دانش و نوآوری بسیار ارزشمند است و امیدواریم که این جوایز به دانشمندان و محققان انگیزه بیشتری برای پیشبرد پروژه‌های خود دهد و آن‌ها را در راه‌حل مسائل جامعه و بهبود شرایط زندگی مردم یاری دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به چالش‌های پیش روی جوامع بشری همکاری و همبستگی بین کشورها و دانشمندان از اهمیت بالایی برخوردار است، امروزه تعاملات علمی و فناوری به طور فزاینده‌ای گسترش یافته است و همه جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل، همکاری بین محققان از نقاط مختلف جهان بسیار مهم است و می‌تواند به واکنش به چالش‌های جهانی کمک کند و راه‌حل‌های نوآورانه را به ارمغان بیاورد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این رویداد می‌تواند فرصتی برای برقراری ارتباطات مشترک جدید، به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات و تشویق به تلاش بیشتر در راستای تعالی علمی و فناورانه باشد، با همکاری و تلاش می‌توانیم به دنیایی پویا و پیشرو دست پیدا کنیم.

کد خبر 691982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.