هیئت مولدسازی یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در راستای انتقادات به نحوه فعالیت هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: کسانی که در هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند، یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند، بنابراین این موارد در راستای تخریب کار ارزشمندی است که سه قوه به صورت مشترک انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، داوود منظور در جلسه علنی نوبت صبح امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه و ماده مربوط به سازوکار تشکیل هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار کرد: حکم فعلی در لایحه دولت عیناً تکرار شده است و ما از نمایندگان خواهش می‌کنیم به این حکم رأی دهند.

وی افزود: اهمیت این حکم به واقع روشن است، بالاخره یکی از روش‌های اصلاح ساختار بودجه مولدسازی منابع دولت است که به‌طور عمده این دارایی‌ها از جنس اموال غیرمنقول است، بنابراین موضوع کاملاً روشن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: در بخش مذکور گفته شده که سازوکار شناسایی اموال منقول و غیرمنقول چگونه است و این تعریف در این بخش ارائه شده، بنابراین وزارت اقتصاد باید در این بخش ضابطه‌گذاری لازم را لحاظ کند. به عنوان مثال اگر دستگاهی تعداد کارکنانش ۵۰ هزار نفر هستند باید مشخص شود این دستگاه به چه میزان ساختمان اداری نیاز دارد.

منظور ادامه داد: حال اگر به جای یک ساختمان این دستگاه پنج ساختمان دارد وزارت اقتصاد و دارایی باید این موارد را به عنوان اموال مازاد احصا و شناسایی کند، بنابراین مبحثی که در برنامه آورده شده است اشاره به سازوکار مولدسازی دارد.

وی با بیان اینکه مولدسازی یکی از روش‌های تأمین منابع مالی دولت قلمداد می‌شود افزود: البته برخی نمایندگان به هیئت مولدسازی اشاره کردند که باید بگویم به واقع حکم و مجوزی که ما داریم دو ساله است و هم‌اکنون هم بخشی از زمان آن مجوز سپری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه ایده فعلی، ایده درست و خوبی است ما در پنج سال آینده می‌توانیم مولدسازی را به خوبی انجام دهیم، بنابراین تقاضا داریم که نمایندگان به این حکم رأی بدهند، همچنین باید تأکید کنم که سازوکار نظارتی در این بخش دیده شده است و هیچ‌گونه تخلفی امکان‌پذیر نیست، چرا که نماینده دادستان، نماینده مجلس در کنار نمایندگان دولت در این هیئت حضور دارند بنابراین رعایت مسائل انضباطی در این هیئت لحاظ شده که هیچ‌گونه انحرافی صورت نگیرد.

منظور تصریح کرد: این بند شاهکار و به اصطلاح رآکتور مولدسازی دارایی‌های دولت محسوب می‌شود و اگر نمایندگان به آن رأی ندهند سازوکار نظارت، تصویب و کنترل مولدسازی از بین می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تعهد و نظارت این هیئت ضابطه‌مند است، ادامه داد: رئیس قوه مقننه و نماینده‌اش و همچنین دادستان کل در این هیئت حضور دارند البته برخی حرف‌هایی در فضای مجازی در این بخش گفته می‌شود، بنابراین در فضای مجازی هر کاری که نمی‌خواهند انجام شود به نوعی آن را تخریب می‌کنند که البته دولت به همه آن‌ها پاسخ داده است.

وی افزود: به واقع باید تأکید کنم که کسانی که در هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند، بنابراین این موارد در راستای تخریب کار ارزشمندی است که سه قوه به صورت مشترک انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

منظور خاطرنشان کرد: این هیئت نشان داد که هماهنگی کاملی بین سه قوه برای این کار خیر و پربرکت وجود دارد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 691963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.