بیش از ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی استان خوزستان دریافت شد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با هماهنگی دادستان تهران و رئیس کل دادگستری تهران، دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات مربوط به حق آلایندگی استان خوزستان از محل مطالبات شرکت‌های بهره‌بردار استان در مرکز توقیف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: پیرو سفر اردیبهشت‌ماه سال جاری هیئت دولت به استان خوزستان، موضوع پرداخت معوقات آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان به عنوان مطالبه جدی و بحق مردم استان مطرح شد که در راستای پیگیری حقوق عامه یکی از حقوق عمومی مردم خوزستان به این موضوع ورود کردیم.

وی افزود: در همین راستا یک نماینده از دادگستری استان برای پیگیری این موضوع انتخاب شد؛ این موضوع در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مرتبط با واحدهای آلاینده و به موجب مواد ۲۱۲ تا ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت آئین‌نامه‌های اجرایی مربوط پیگیری شد. وفق ماده ۴۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، شرکت‌های بهره‌بردار در استان خوزستان باید حق آلایندگی را پرداخت می‌کردند اما از پرداخت آن استنکاف کرده بودند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: با هماهنگی دادستان تهران و رئیس کل دادگستری تهران، ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات مربوط به حق آلایندگی استان خوزستان از محل مطالبات شرکت‌های بهره‌بردار در استان در مرکز توقیف شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان واریز خواهد شد و برای هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های هر شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در فروردین یا اردیبهشت‌ماه نیز، هزار میلیارد تومان از معوقات وصول شده بود که جمع کل مبلغ وصول شده ۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

کد خبر 691930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.